1611 کشته غیرنظامی در جنگ اوکراین/ واکنش نماینده سازمان ملل درباره شهر بوچا: وحشتناک است



جنگ اوکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
 سازمان ملل اعلام کرد که در جریان جنگ روسیه-اوکراین دست‌کم 1611 غیرنظامی جان باخته و 4 میلیون و 319 هزار و 494 نفر به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

به گزارش عصرایران به نقل از آناتولی، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از 24 فوریه تا 6 آوریل در جریان جنگ روسیه-اوکراین دست‌کم 1611 غیرنظامی جان باخته و 2 هزار و 227 تن نیز مجروح شده‌اند.

 

همچنین طی بازه زمانی مذکور٬ 4 میلیون و 319 هزار و 494 پناهجو به کشورهای همسایه از جمله لهستان پناه برده‌اند.

 

براساس این بیانیه٬ 2 میلیون و 514 هزار و 504 اوکراینی به لهستان، 662 هزار و 751 نفر به رومانی٬ 404 هزار و 21 نفر به مجارستان٬ 401 هزار و 704 نفر به مولداوی و 304 هزار و 983 نفر نیز به اسلوواکی انتقال یافته‌اند، همچنین از 21 تا 23 فوریه 113 هزار نفر از مناطق دونتسک و لوهانسک به روسیه رفته‌اند.

 

بیشترین تلفات غیرنظامیان ناشی از بمباران و حملات هوایی، توپخانه‌ای و موشکی بوده است. سازمان بین‌المللی مهاجرت هشدار داد که شمار قربانیان و مجروحان غیرنظامی ممکن است بسیار بالاتر از آنچه اعلام شده، باشد.

 

صدها هزار نفر از پناهجویان اوکراینی پس از عبور به کشورهای همسایه به سمت کشورهای اروپایی می‌روند.

 

همچنین سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) وابسته به سازمان ملل نیز اعلام کرد که 7.1 میلیون غیرنظامی در داخل اوکراین آواره شده‌اند.

 

نماینده سازمان ملل درباره شهر بوچا اوکراین: وحشتناک است

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد مارتین گریفیتس هماهنگ کننده امور اضطراری سازمان ملل مشاهداتش از بوچای اوکراین را وحشتناک توصیف کرد.

 

جنگ اوکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران با توصیف سفر هماهنگ کننده امور اضطراری سازمان ملل به اوکراین گفت: گریفیتس امروز از بوچا و ایرپین بازدید و مشاهدات خود را وحشتناک توصیف کرد.

 

دوجاریک افزود: گریفیتس یک گور دسته جمعی با اجساد پیچیده شده در پلاستیک، ده ها آپارتمان و خانه ویران شده و ماشین های سوخته در خیابان های بوچا مشاهده کرد.

 

به گفته وی، گریفیتس درخواست دبیرکل را برای انجام تحقیقات مستقل و فوری جهت تضمین پاسخگویی موثر را تکرار و بر تعهد سازمان ملل در کمک به حفاظت از غیرنظامیان و رسیدگی به همه افرادی که به کمک های بشردوستانه فوری نیاز دارند، تاکید دارد.

 

همزمان با اعلام مقامات اوکراینی در ۱۴ فروردین (۳ آوریل) مبنی بر آزادسازی تمامی مناطق پایتخت از کنترل نیروهای روسیه، تصاویری دلخراش از اجساد غیرنظامیان در خیابان‌های شهر "بوچا" منتشر شد که جهان را بهت‌زده کرد.

 

غرب نیروهای روسیه را متهم به انجام این واقعه کرده و می گوید آنها هنگام خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده اند اما روسیه اصرار دارد قاطعانه اتهام دست داشتن در کشتار غیرنظامیان شهر بوچا در اوکراین را رد می کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------