آخرین اخبار بین الملل

حمله به رفح ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

یدیعوت آحارانوت : ۲ تا ۳ روز آینده تکلیف حمله به رفح مشخص می‌شود

روزنامهٔ یدیعوت آحارانوت به نقل از ارتش اسرائیل مدعی شد: ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده تصمیمی نهایی دربارهٔ جنگ غزه اتخاذ خواهد شد؛ یا سند تبادل اسرا…

بایدن: حضور نظامی در اروپا را تقویت می‌کنیم/ استولتنبرگ: تحولات، خطرناک و غیر قابل پیش بینی شده است



جو بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر اسپانیا گفت که آمریکا حضور نظامی در اروپا را تقویت می‌بخشد.

به گزارش فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت که همپیمانان ناتو در سیاست‌های دفاع مشترک با یکدیگر متحد هستند.

 

وی که در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر اسپانیا صحبت می‌کرد، افزود: «روسیه با جنگ خود در اوکراین همه هنجارهای بین المللی را زیر پا گذاشته است».

 

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به این موضوع که به پوتین درباره حمله به اوکراین هشدار داده بودیم، تاکید کرد که آمریکا حضور نظامی خود در اروپا را تقویت خواهد بخشید.

 

وی افزود که راهبرد دفاع ۳۶۰، شامل افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در اروپا خواهد بود و همه در دفاع از اوکراین متحد هستیم.

 

بایدن اضافه کرد که آمریکا تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید خواهد بخشید و حمایت نظامی از اوکراین را افزایش خواهد داد.

 

***

 

استولتنبرگ: تحولات، خطرناک و غیر قابل پیش بینی شده است

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در آستانه نشست کشورهای عضو ناتو در شهر مادرید گفت که تحولات جهان خطرناک و غیر قابل پیش بینی شده است و ناتو برای دفاع باید بودجه نظامی خود را افزایش دهد.

 

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در آستانه نشست کشورهای عضو این سازمان در شهر مادرید گفت: حمله روسیه به اوکراین موجب تغییرات بنیادین در رویکرد دفاعی نظامی ناتو و اعضایش در بالا بردن توان و بودجه نظامی شده است. وی گفت: جهان به سمت بی‌ثباتی پیش می‌رود و در این میان کشورهای ناتو باید توان نظامی خود را افزایش دهند.

 

وی از عبارت خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی در مورد تحولات جهان استفاده کرد و گفت: برای دفاع در این دنیای خطرناک ما مجبور هستیم سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در حوزه دفاعی انجام دهیم. در حال حاضر کشورهای عضو ناتو نیاز است که 2درصد از درآمد ناخالص خود را به بودجه‌های نظامی اختصاص دهند.

 

طبق آخرین گزارش‌های رسیده از نشست ناتو قرار است کشورهای عضو این سازمان در نشست روز چهارشنبه و پنج‌شنبه درباره تقویت توان دفاعی علیه روسیه و حمایت از اوکراین بحث و تبادل نظر کنند. استولتنبرگ گفت: اوکراین تحت ظلم قرار گرفته است و چنین اتفاقی از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون بی‌سابقه بوده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------