آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

پوتین: غرب خودش را به تله انداخت/ مکرون: فرانسه توپخانه هویتزر به اوکراین تحویل می‌دهد



پوتین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که غرب "خود را به دام انداخته" و نمی‌تواند جهت‌گیری‌هایی را که هژمونی آن را تضعیف می‌کند، پیش بینی کند.

به گزارش ایسنا به نقل از نووستی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی در مقر سرویس اطلاعات خارجی روسیه به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس آن، گفت: غرب خود را در تله گرفتار کرده، زیرا قادر به تجزیه و تحلیل تحولات جهان که هژمونی آن را تضعیف می‌کند، نیست.

 

پوتین تاکید کرد که یکی از اولویت‌های کمیسیون پیش بینی استراتژیک برای توسعه رویدادها و تغییرات در عرصه بین المللی است.

 

وی گفت غرب همچنان واقعیت ظهور نظم جهانی چندقطبی را نادیده می‌گیرد و در رویه‌های خود دنبال دستیابی به یک هدف است و آن حفظ هژمونی خود به هر وسیله‌ای است.

 

پوتین با یادآوری سرنوشت کشورها و مردم خاورمیانه تاکید کرد که غرب امروز نیز همین کار را با اوکراینی ها انجام می دهد.

 

وی خاطرنشان کرد که تلاش کشورهای غربی تنها برای مهار روسیه نیست، بلکه "جنگ با روسیه" است.

 

رئیس جمهور روسیه عنوان داشت: غرب در تلاش است تا واقعیت ناراحت کننده‌ای را نادیده بگیرد که نظم جهانی چند قطبی را تشکیل می‌دهد. آنها در سیاست خود به دنبال رسیدن به یک هدف هستند و آن حفظ هژمونی خود به هر وسیله‌ای است. چنین رفتاری از سوی غرب حاکی از عدم تمایل به "نگاه به حقیقت" و برداشتن گام های بی پروا است.

 

***

 

پسکوف: هیچ برنامه‌ای برای ادامه مذاکرات روسیه و آمریکا وجود ندارد

کرملین اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای ادامه مذاکرات روسیه و آمریکا در مورد ثبات استراتژیک وجود ندارد.

 

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت: تصمیم در مورد مشارکت رئیس جمهور پوتین در اجلاس سران گروه ۲۰ در زمان مقتضی اتخاذ خواهد شد و هنوز هیچ برنامه ملموسی در زمینه گفتگوها با واشنگتن وجود ندارد.

 

پسکوف همچنین گزارش رسانه‌ها درباره درخواست میانمار از روسیه برای تأمین نفت گفت که هیچ سفری از سوی رهبران این کشورها برنامه ریزی نشده است.

 

پیش از این، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نسبت به تحریم اجلاس سران گروه ۲۰ در صورت حضور پوتین هشدار داده بود، هرچند او گفته بود که تردید دارد که رئیس جمهور روسیه به این رویداد که قرار است در نوامبر در اندونزی برگزار شود، بیاید.

 

پسکوف همچنین درباره مبادله اسیران جنگی با اوکراین گفت: مهمترین چیز برای ما بازگشت همه نیروهای نظامی است که برای حق زندگی افراد در جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک می‌جنگند و بازگشت آن‌ها را با جدیت دنبال می‌کنیم.

 

پیش از این، کاخ کرملین روز پنجشنبه اعلام کرده بود که مذاکرات صلح با اوکراین در صورتی امکان‌پذیر است که کی‌یف تمام شروط روسیه را برآورده کند. سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی که درباره این شروط پرسیده شده بود، گفت: مقامات اوکراین شروط مورد نظر مسکو را می‌دانند.

 

پسکوف همچنین اتهامات کی‌یف و کشورهای غربی درباره سرقت غلات اوکراین توسط روسیه را رد کرد و گفت: روسیه هیچ غله‌ای را ندزدیده است.

 

***

 

مدودف: تحریم‌ها می‌تواند توجیهی برای آغاز جنگ باشد

«دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز پنجشنبه گفت که در شرایط خاص، تحریم‌ها علیه مسکو ممکن است به عنوان یک اقدام تجاوزکارانه توصیف شود.

 

مدودف همچنین با انتقاد از تحریم‌های کشورهای غربی و آمریکا علیه روسیه افزود: تحریم‌ها علیه روسیه حتی ممکن است به عنوان توجیهی برای جنگ از نگاه مسکو به شمار رود.

 

مدودف با بیان اینکه روسیه حق دفاع از خود را دارد و با انتقاد از تحریم‌های غرب گفت: «می‌خواهم بار دیگر اشاره کنم که تحت شرایط خاص، چنین اقدامات خصمانه ای می‌تواند به عنوان یک اقدام تجاوزکارانه بین‌المللی نیز شناخته شود.»

 

چند روز پیش از این نیز، «دیمیتری مدودف» در یک مصاحبه اعلام کرده بود که هر گونه تلاش برای دست اندازی به شبه جزیره کریمه به عنوان اعلام جنگ علیه روسیه تلقی می‌شود و اگر این اقدام را یکی از کشورهای عضو ناتو انجام دهد، این مسئله به معنای درگیری با کل اتحاد آتلانتیک شمالی است که در واقع جنگ جهانی سوم خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه خطر عضویت اوکراین در ناتو برای روسیه بسیار خطرناک‌تر از عضویت فنلاند و سوئد در این ائتلاف است، گفت: «اوکراینی که عضو ناتو باشد برای کشور ما بسیار خطرناک‌تر محسوب می‌شود و این به خاطر مسئله‌ای است که رئیس جمهور پوتین بارها اعلام کرده است مبنی بر وجود اختلافات ارضی حل نشده و همچنین درک متفاوت از وضعیت مناطق. برای ما کریمه بخشی از روسیه است و برای همیشه خواهد ماند.»

 

مدودف در ادامه سخنان خود و با اشاره به مسئله درخواست عضویت سوئد و فنلاند در ناتو گفت: «همانطور که تجربه دهه‌های متعدد نشان می‌دهد، افزایش تنش‌ها در روابط با روسیه مسئله‌ای بی معنی و پرهزینه است.»

 

***

 

آلمان: روسیه همچنان اتحادیه اروپا را تهدید می کند

 «اولاف شولز»، صدراعظم آلمان مدعی شد که این «بسیار مضحک» است که ولادیمیر پوتین ناتو را به امپریالیسم متهم کند.

 

شولز روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایان نشست ناتو در مادرید گفت: روسیه با سیاست تهاجمی خود دوباره تهدیدی برای اروپا و اتحاد (ناتو) است.

 

با این حال، وی تاکید کرد که ناتو برای چالش‌های پیش روی خود آماده است و در این زمینه آمادگی و توانایی‌ها خود را افزایش داده است. وی گفت: ائتلاف ناتو در بحبوحه تغییر شرایط جهانی نتایج درستی گرفته است و در حال تقویت توان دفاعی خود به ویژه در زمینه امنیت اعضای در امتداد جناح شرقی است. ما با اتحاد و عزم با چالش‌ها روبرو خواهیم شد.

 

صدراعظم آلمان همچنین اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر اینکه ناتو سیاست امپریالیسم را دنبال می‌کند، رد کرد و مدعی شد: صادقانه بگویم، این خیلی مضحک است.

 

به گفته شولز، ناتو یک اتحاد دفاعی است که به کشورهای دیگر حمله نمی‌کند و تهدیدی برای هیچ‌کس در همسایگی ایجاد نمی‌کند.

 

شولز در عین حال در سخنانی بسیار تند و تیز گفت: در واقع این پوتین است که امپریالیسم را هدف سیاست‌های خود قرار داده است.

 

***

 

مکرون: فرانسه توپخانه هویتزر به اوکراین تحویل می‌دهد

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه گفت: پاریس ۶ توپخانه هویتزر و خودروی زرهی سزار را به اوکراین تحویل خواهد داد.

 

به گزارش ایرنا از نشریه کی‌یف ایندیپندنت، مکرون پنجشنبه شب گفت: نشست متحدان ناتو در مادرید به اتفاق آرا تصمیم گرفت تا کمک‌های بشردوستانه و نظامی به اوکراین را افزایش دهد.

 

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز در حاشیه نشست سران ناتو در مادرید از ارسال کمک‌های نظامی تکمیلی به اوکراین خبر داد.

 

بایدن در سخنانی از کمک‌های تکمیلی واشنگتن برای تجهیز تسلیحاتی اوکراین به مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار خبر داد که قرار است در روزهای آینده به این کشور ارسال شود.

 

از موشک های ضد تانک گرفته تا توپخانه سنگین در فهرست تجهیزات ارسالی نظامی آمریکاست که پنتاگون فهرستی از این تجهیزات را اعلام کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------