رهبر کره شمالی از کره جنوبی عذر خواهی کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با ارسال پیامی به کره جنوبی، از کشته شدن یکی از مقامات وزارت اقیانوس ها و شیلات کره جنوبی توسط ارتش کشورش عذرخواهی کرد.

به گزارش ایرنا از یونهاپ، کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد: در پیام کیم آمده است که قایق حامل این مقام کره جنوبی نیز آتش گرفته و از بین رفته است.

 

روز گذشته (پنجشنبه) به دنبال ناپدید شدن یک مقام وزارت اقیانوس ها و شیلات کره جنوبی، سئول ادعا کرد که کره شمالی این مقام کره جنوبی را در دریا کشته و بدون وی را آتش زده است.

 

این مقام ۴۷ ساله وابسته به وزارت اقیانوس ها و شیلات کره جنوبی، پیش از ظهر دوشنبه هنگام انجام وظیفه با یک قایق بازرسی در آبهای جزیره مرزی غربی یئون پئونگ، از قایق ۴۹۹ تنی ناپدید شد.

 

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرده بود که کره شمالی این مقام کره جنوبی را در آبهای خود پیدا کرد و بعد از شلیک به او، جسد او را در عملی وحشیانه سوزانده است.

 

کره جنوبی در این بیانیه آورده بود: ارتش ما چنین اقدامی وحشیانه ای را به شدت محکوم می کند و از کره شمالی به طور قاطع می خواهد که مسئولان و مقصران این حادثه را مجازات کند ما همچنین به کره شمالی به شدت هشدار می دهیم که تمام مسئولیت های این حادثه بر عهده آن کشور است.

 

علاوه بر این، رییس دفتر «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی، این قتل را به شدت محکوم کرده و خواستار عذرخواهی کره شمالی شده بود.

 

این اولین بار از سال ۲۰۰۸ است که یک شهروند غیرنظامی کره جنوبی مورد اصابت گلوله کره شمالی قرار گرفته است در آن زمان، «پارک وانگ جا»  هنگام گشت و گذار در محدوده کوه تفریحی کومگانگ مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

 

یونهاپ می گوید انتظار می رود این حادثه روابط بین کره ای را که قبلاً به شدت خراب شده بود، وخیم تر کند کره شمالی پیشتر با عصبانیت نسبت به اعلامیه های تبلیغاتی که از کره جنوبی از طریق بالون های تبلیغاتی وارد کره شمالی می شدند اعتراض کرد و ساختمان دفتر رابط بین کره ای را منفجر کرد.

 

کره شمالی همچنین اعلام کرد که به قایق حامل این مقام کره جنوبی ۱۰ تیر شلیک کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------