آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

تل‌آویو: کشور جدیدی سفارت خود را به قدس منتقل می‌کند/ امضای یک یادداشت تفاهم میان بحرین و اسرائیل



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که کشور جدیدی قصد دارد سفارت خود را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، عوفر جندلمن، سخنگوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی توییت کرد: جمهوری چک به زودی دفتر نمایندگی دیپلماتیک خود را در "اروشلیم" (بیت المقدس) افتتاح خواهد کرد. به این ترتیب این کشور به جمع دیگر کشورها و در راس آنها آمریکا ملحق می‌شود که سفارت خود را به "پایتخت" منتقل کردند.

 

جندلمن در ادامه نیز مدعی شد: "تل‌آویو هرگز پایتخت "اسرائیل" نبوده و نیست، "پایتخت" ما از بیش از ۳۰۰۰ سال قبل "اورشلیم" است".

 

در این راستا وزارت خارجه فلسطین سفیر جمهوری چک را احضار کرد.

 

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد، براساس دستور محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین امل جادو نماینده این وزارتخانه پیتر استاری سفیر جمهوری چک در فلسطین را احضار کرد.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ششم دسامبر سال گذشته تصمیم گرفت سفارت این کشور را از تل‌آویو به قدس اشغالی انتقال دهد، او این کار را در تاریخ ۱۵ مه سال جاری میلادی انجام داد، سپس چند کشور دیگر نیز این کار را انجام دادند.

  

امضای یک یادداشت تفاهم میان بحرین و رژیم صهیونیستی در حوزه گردشگری

رژیم صهیونیستی و بحرین در راستای اجرای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان دو طرف یک یادداشت تفاهم در حوزه گردشگری امضا کردند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، این یادداشت تفاهم در حاشیه سفر زاید بن راشد الزیانی، وزیر صنعت، تجارت و گردشگری بحرین به اراضی اشغالی به امضا رسید.

 

در مراسم امضای این یادداشت که در یکی از هتل‌های قدس اشغالی برگزار شد، از طرف رژیم صهیونیستی اوریت فرکاش کوهن، وزیر گردشگری این رژیم یادداشت را امضا کرد.

 

خبرگزاری رسمی بحرین به نقل از الزیانی اعلام کرد: آغاز فعالیت‌های گردشگری با "اسرائیل" می‌تواند در آینده در توسعه هر چه بیشتر فعالیت‌های این حوزه میان دو "کشور" نقش بسزایی ایفا کرده و خواسته‌های دو طرف را برآورده و منافع مشترک دو طرف را تامین کند.

 

وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد: همکاری دو "کشور" در این حوزه می‌تواند افق‌های بیشتری را برای اقدام مشترک ایجاد کند".

 

وزیر صنعت و گردشگری بحرین عصر چهارشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و گابی اشکنازی، وزیر خارجه این رژیم دیدار کرده بود.

 

بحرین و رژیم صهیونیستی اکتبر گذشته توافقنامه‌ای برای عادی‌سازی روابط را به امضا رساندند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------