آمریکا به توافق آب و هوایی پاریس بازگشت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
آمریکا امروز جمعه رسما بار دیگر به توافق مقابله با تغییرات آب و هوایی پاریس پیوست؛ اتفاقی که باعث تقویت مبارزه جهانی با تغییرات آب و هوایی همچنان که دولت جو بایدن برای اعمال کاهش چشمگیر گازهای گلخانه ای در سه دهه آینده برنامه ریزی می کند، می شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دانشمندان و دیپلماتهای خارجی از بازگشت آمریکا به این توافق که ۳۰ روز بعد از دستور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به این اقدام در اولین روز ریاست جمهوری اش رسمیت یافت استقبال کرده اند.

 

از زمانی که حدود ۲۰۰ کشور این توافق مربوط به سال ۲۰۱۵ را به منظور جلوگیری تغییرات فاجعه بار آب و هوایی امضا کردند، آمریکا تنها کشوری بوده که از این توافق خارج شده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا این اقدام را در پیش گرفته و ادعا کرد که اقدام در قبال تغییرات آب و هوایی بیش از حد هزینه بر است.

 

جان کری فرستاده ویژه آب و هوایی دولت آمریکا امروز جمعه در مراسمهای مجازی به مناسبت ورود مجدد آمریکا به این توافق از جمله همراه با سفرا در انگلیس و ایتالیا، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل و مایکل بلومبرگ، فرستاده اهداف بلندپروازانه آب و هوایی سازمان ملل شرکت می کند.

 

بایدن وعده هموار ساختن مسیری به سمت انتشار صفر گازهای گلخانه ای از سوی آمریکا تا سال ۲۰۵۰ را داده است. دانشمندان گفته اند این هدف در راستای آنچه لازم است بوده و همچنین تاکید کرده اند که لازم است تا سال ۲۰۳۰ انتشار جهانی این گازها به میزان نصف کاهش یابد تا جلوی تاثیرات ویرانگر گرمایش جهانی گرفته شود.

 

جان کری همراه با جینا مک کارتی، مشاور آب و هوایی داخلی بایدن، در حال تدوین قوانین و مشوق های جدید با هدف تسریع به کارگیری انرژی پاک و فاصله گرفتن از سوختهای فسیلی است.

 

این تدابیر قرار است ستون فقرات هدف بعدی واشنگتن در زمینه کاهش گازهای گلخانه ای تحت عنوان "مشارکت مصمم در سطح ملی" را که قرار است قبل از میزبانی بایدن از اجلاس رهبران حوزه آب و هوای جهان در ۲۲ آوریل اعلام شود، تشکیل دهند. کنفرانس آب و هوایی بعدی سازمان ملل قرار است در ماه نوامبر در گلاسکو برگزار شود.

 

بایدن همچنین به امضای ده ها فرمان اجرایی در ارتباط با تغییرات آب و هوایی پرداخته و همه سازمان های فدرال را برای کمک به شکل دادن به پاسخ دولت به کار گرفته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------