آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

جنگنده‌های روسیه مواضع داعش در سوریه را بمباران کردند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
فعالان می‌گویند جنگنده‌های روسیه ده‌ها حمله هوایی علیه مواضع گروه داعش در بادیه شام در جنوب شرقی سوریه انجام داده‌اند.

به گزارش ایسنا، یک گروه ناظر می‌گوید که این جنگنده‌ها از عملیات نیروهای هم‌پیمان دولت سوریه برای تامین امنیت جاده‌ها میان حمص و دیرالزور پشتیبانی می‌کنند.

 

گروه دیدبان حقوق بشر سوریه - مستقر در انگلیس که با تکیه بر شبکه‌ای از منابع مخالفان بر جنگ در سوریه نظارت دارد - گفت که روز سه شنبه در اثر انفجار یک مین که داعش در نزدیکی میادین در استان دیرالزور کار گذاشته بود سه نفر کشته شدند.

 

به نقل از بی‌بی‌سی، این گروه گزارش داد که حمله روز سه شنبه روسیه به مرگ حداقل ۱۰ تروریست داعش در دیرالزور و استان شرقی حماه ختم شد، اما افزود در مورد کشته‌های احتمالی حملات چهارشنبه در الشوله و آنچه به عنوان "مثلث حلب-رقه-حماه" توصیف کرد گزارشی در دست نیست.

 

"سوریه تی وی" که یک کانال وابسته به مخالفان سوری است هم گزارش داد که جت‌های روسیه به عنوان بخشی از عملیات تهاجمی نیروها و شبه نظامیان سوری در منطقه بادیه شام مواضع داعش را کوبیده‌اند.

 

با این حال رسانه‌های دولتی سوریه هیچ اشاره‌ای به چنین عملیاتی نکردند.

 

داعش زمانی ناحیه‌ای به وسعت ۸۸ هزار کیلومتر مربع از سوریه تا عراق را اشغال و حکومت بی‌رحمانه خود را بر هشت میلیون نفر اعمال کرده بود.

 

علیرغم شکست‌های این گروه در سال ۲۰۱۷ در عراق و ۲۰۱۹ در سوریه، کارشناسان سازمان ملل تخمین می‌زنند که بیش از ۱۰ هزار تروریست در منطقه فعال هستند و یک شورشگری طولانی را ادامه می‌دهند. اینها در هسته‌های کوچک در نواحی بیابانی و روستایی سازماندهی می‌شوند و می‌توانند از مرزهایی که تحت نظارت نیستند، بگذرند.

 

ولادیمیر ورونکوف، مسؤول مقابله با تروریسم سازمان ملل، هفته پیش اخطار داد که بقایای داعش سرمنشأ "تهدیدی عمده، بلندمدت و جهانی" هستند.

 

روز چهارشنبه در تحولی جداگانه پلیس ترکیه گفت که دو عضو ارشد داعش را در آنکارا دستگیر و یک دختر هفت ساله از اقلیت ایزدی عراق را که اسیر بود آزاد کرده است. یکی از مظنونان به عنوان افسر سابق ارتش عراق شناسایی شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------