کره شمالی درباره هرگونه اقدام نظامی آمریکا علیه خود هشدار داد



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت که این کشور به هرگونه اقدام نظامی آمریکا بر اساس اصل بمب هسته ای در مقابل بمب هسته ای و مواجهه همه جانبه در برابر مواجهه همه جانبه، پاسخی قوی خواهد داد. 

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، درپی رزمایش نظامی کره جنوبی و آمریکا، کره شمالی درباره هرگونه اقدام نظامی آمریکا علیه پیونگ یانگ هشدار داد.

 

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی تاکید کرد که پیونگ یانگ به هرگونه اقدام نظامی آمریکا پاسخ قوی خواهد داد.

 

وی همچنین افزود که اوضاع سیاسی - نظامی در شبه جزیره کره و منطقه، به دلیل اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا به خط قرمز رسیده است.

 

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: کره شمالی به هرگونه اقدام نظامی آمریکا بر اساس اصل بمب هسته‌ای در مقابل بمب هسته‌ای و مواجهه همه جانبه در برابر مواجهه همه جانبه، پاسخی قوی خواهد داد.

 

این مقام کره شمالی همچنین افزود که پیونگ یانگ برای مقابله با ایالات متحده و متحدانش از راهبردی روشن برخوردار است.

 

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در عین حال ادامه داد تا زمانی که واشنگتن سیاست‌های خصمانه در قبال این کشور را دنبال می‌کند پیونگ یانگ به دنبال مذاکره و گفتگو با آن نیست.

 

لازم به ذکر است که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در بحبوحه سومین سفرش به سئول، متعهد شد که در صورت نیاز کره جنوبی برای مهار آنچه وی اقدامات «بی‌ثبات‌کننده کره شمالی» توصیف کرده، تمام سلاح‌های متعارف و هسته‌ای واشنگتن را در اختیار سئول قرار خواهد داد.

 

آستین مدعی شد که تنها با حضور هزاران نیرو و استقرار «پیشرفته‌ترین» سلاح‌ها و دارایی‌های ارتش آمریکا، هفت دهه صلح در شبه‌جزیره کره تضمین شده و طرفین همواره به‌دنبال یافتن راه‌های تقویت «فعالیت‌های بازدارنده» هستند.

 

وی افزود: به همین دلیل است که ما در حال توسعه وسعت و میزان رزمایش‌های مشترک (آمریکا و کره) هستیم و به همین دلیل در این رزمایش‌ها عناصر «آتش زنده» را هم گنجانده‌ایم و از این طریق سازگاری و آمادگی خودمان را افزایش داده‌ایم تا در صورت لزوم «همین امشب بجنگیم.»

 

آستین اضافه کرد: ما برای انجام رزمایش‌ها و اقدامات مشترک بیشتر هم متعهد هستیم که از جمله آن می‌توان به رزمایش‌های سناریو-محورِ به مراتب پیچیده‌تر و متمرکز بر تهدید هسته‌ای در شبه‌جزیره اشاره کرد.

 

آمریکا در حال حاضر حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز در کره جنوبی مستقر داشته و مرتباً با سئول رزمایش مشترک برگزار می‌کند. پیونگ‌یانگ این رزمایش‌ها را «تحریک‌آمیز» و «تمریناتی» برای حمله احتمالی به کره شمالی دانسته و آن را محکوم کرده است. کره شمالی پارسال آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داد و استفاده از سلاح هسته‌ای را به قانون ملی این کشور اضافه کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------