پمپئو: چین، آمریکا را در تمامی ابعاد محک می‌زند



پمپئو ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفت که عبور چند روزه بالون جاسوسی چین از حریم هوایی آمریکا نشان می دهد که چین در تمامی ابعاد این کشور را محک می زند. 

به گزارش ایرنا، «مایک پمپئو» به شبکه فاکس نیوز گفت که شی‌ جین پینگ رئیس‌جمهوری چین سرسخت‌ترین و بدقلق‌ترین فردی بوده که در عمر خود دیده است.

 

وی افزود که با توجه به جمعیت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفری، برنامه فضایی و ارتش بزرگ چین، رئیس جمهوری آن کشور توانمندترین شخصیت جهانی نیز به شمار رفته و بزرگترین تهدید علیه آمریکاست.

 

رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در دولت جمهوریخواه ترامپ گفت: از حادثه بالون جاسوسی می توان دریافت که او مشغول محک زدن همه جانبه آمریکاست.

 

پمپئو با رد ادعای دولت بایدن در مورد سابقه عبور بالون ها در دولت ترامپ گفت که در زمان ریاست بر سیا و تصدی وزارت هرگز چنین چیزی را نشنیده است.

 

وی با انتقاد از تعلل دولت بایدن در برخورد با بالون های جاسوسی چین گفت که وی فرصت داشت به سادگی از آمریکایی ها محافظت کند و تصمیم گرفت که چنین نکند.

 

پمپئو مدعی شد که بالون سرنگون شده دارای مواد منفجره کنترل از راه دور بود و چین می توانست راساً دست به انفجار آن بزند.

 

وی گفت: تصور کنید که دولت آمریکا می دانسته که چنین مواد منفجره ای در بالون وجود دارد و چین می تواند هر زمان که خواست آن را منفجر و بالون را سرنگون کند. واشنگتن با این وجود باز هم اجازه داد تا بالون به مسیر خود ادامه دهد. فکر می کنم که آنها خطر این بالون را درک نکردند.

 

پمپئو افزود: اینکه جهان شاهد بود که آمریکا بی خیال عبور بالون چینی را نظاره می کند، به جایگاه ژئوپولتیک ما لطمه می زند. اگر اجازه دهیم چنین حوادثی رخ دهد، دوستانمان به ما اعتماد نکرده و دشمنانمان از ما واهمه‌ای نخواهند داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------