دستیار زلنسکی: تهدید روسیه به استفاده از سلاح هسته‌ای بسیار بالاست



  زلنسکی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
یک دستیار ارشد رئیس جمهور اوکراین ادعا کرد، جامعه اطلاعاتی این کشور معتقد است تهدید استفاده نیروهای ارتش روسیه از تسلیحات هسته‌ای به دلیل متحمل شدن برخی شکست‌ها "بسیار زیاد" است.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت خبری هیل، آندری یرماک، رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت، از نظر مقامات اوکراینی، تهدیدات روسیه به استفاده از تسلیحات هسته‌ای توخالی نیست.

 

یرماک بیان کرد: "سازمان‌های اطلاعاتی ما تهدید استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را بسیار زیاد ارزیابی می‌کنند و تمایل روسیه به تهدیدات هسته‌ای نه تنها نمایانگر بحرانی برای اوکراین بلکه برای هر کشور روی زمین است."

 

وی ادامه داد: "پاسخ به باج‌گیری هسته‌ای روسیه باید شدید و صریح بوده و ایده امتیاز دادن به یک متجاوز هسته‌ای را رد کند. در غیر این صورت، هر رژیم دیکتاتوری برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تلاش خواهد کرد و کشورهای غیرهسته‌ای نیز همین کار را برای دفاع شخصی انجام خواهند داد."

 

وی افزود: "توافق‌های عدم اشاعه هسته‌ای بی‌ارزش خواهند شد. متعاقبا جنگ‌های هسته‌ای با میلیون‌ها تلفات به وقوع خواهد پیوست."

 

یرماک از متحدان اوکراین خواست تا گام‌های بیشتری برای محافظت از این کشور در برابر تهدیدات هسته‌ای بردارند.

 

او در توضیح این گام‌های پیشنهادی نوشت: "یک گروه اساسی متحدان اوکراین، برخوردار از قابلیت‌های نظامی قابل توجه، مجموعه‌ای از تعهدات را که هم از نظر سیاسی و هم از نظر قانونی الزام‌آور باشد متقبل خواهند شد. در کنار این تعهدات به انجام حمایت نظامی، گروه گسترده‌تری از شرکای بین‌المللی مجموعه‌ای از ضمانت‌های غیرنظامی را بر اساس تحریم‌ها ارائه خواهند کرد."

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------