آخرین اخبار بین الملل

بایدن ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد

آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا که در حال حاضر در عربستان سعودی بسر می‌برد در توییتی از دیدار خود با نمایندگان امارات متحده عربی، قطر، مصر،…

تاکتیک‌های جدید داعش در عراق و سوریه



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , داعش
یک رسانه سعودی از تاکتیک‌های جدید داعش در عراق و سوریه پرده برداشت. 

به گزارش ایسنا، شبکه العربیه به نقل از "هاشم الهاشمی" کارشناس مسائل گروه‌های تندرو اعلام کرد: سرکرده‌های داعش عناصر خود را به مناطق صحرایی و کوهستانی پراکنده در سوریه و عراق فرستاده‌اند. این نیروها جنگ ترکیبی را در پیش گرفته و تاکتیک "جنگجوی روح" را اتخاذ کرده‌اند که هدف از آن ایجاد آشوب در مناطق چند فرقه‌ای و قومیتی و ایجاد مناطق شکننده از نظر امنیتی است.

 

این شبکه افزود: استراتژی جدید داعش همچنین شامل استقرار نیرو در مناطق اقلیت نشین است. این گروه برای تامین مالی خود به دزدی، آدم ربایی و اخاذی تکیه کرده است. این موضوع به این معنا است که داعش توانایی خود را برای دریافت کمک‌های خارجی و به دست آوردن اموال از طریق سرمایه‌گذاری به واسطه فروش نفت در عراق و سوریه را از دست داده است.

 

به گفته چند منبع، داعش حدود ۴۰۰ میلیون دلار را از عراق و سوریه خارج کرده و قصد دارد منابع خود را از طریق پولشویی افزایش دهد.

 

العربیه در ادامه گزارش خود آورده است: ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش بیش از ۹ دیوان این گروه را جمع کرده و تنها سه دیوان سربازان که امور نظامی این گروه را اداره می‌کند، دیوان امنیت و اطلاعات و دیوان مالی و اداری را حفظ کرده است. کمیته‌های شرعی این گروه دیگر اعتباری ندارند و تنها به عنوان یک سازمان مشورتی فعالیت می‌کنند و بخش‌های مالی و ادارای نیز قدرتی ندارند و اهداف این گروه از طرف فرمانده امنیتی آن تعیین می‌شود نه فرمانده نظامی.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------