کرملین: مطمئن نیستیم آمریکا نیروهایش را از سوریه خارج کرده باشد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کرملین
کرملین اعلام کرد، آمریکا روسیه را در جریان برنامه‌هایش در خصوص خارج ساختن سربازان خود از سوریه قرار نداده و مسکو نسبت به اجرا شدن این تصمیم مطمئن نیست. 

به گزارش ایسنا، به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت، آمریکا به روسیه درباره برنامه‌هایش برای خارج ساختن نظامیان خود از سوریه اطلاعی نداده و مسکو هنوز مطمئن نیست که چنین اتفاقی رخ داده باشد.

 

پسکوف عنوان کرد: هیچ کس به ما (در خصوص تصمیم خروج سربازان آمریکایی از سوریه) اطلاعی نداده است. نه ما و نه شما هنوز نمی‌دانیم که کدام سربازان را و به چه میزانی قرار است از آنجا خارج کنند و مطمئن نیستیم که اصلا آنها خارج شده باشند. شما می‌دانید که پیش از این نیز بیانیه‌های در خصوص خارج ساختن سربازان از نقاط مختلف جهان وجود داشته که بعدا تایید نشدند. به همین دلیل ما به دقت مشغول پیگیری تحولات مربوط به وضعیت سوریه هستیم.

 

پسکوف تصریح کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هنوز با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره تحولات جدید سوریه بحث نکرده است.

 

سخنگوی کرملین در عین حال امروز (سه‌شنبه) در جریان یک کنفرانس تلفنی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره صحبتهای جدید ترامپ مبنی بر توسعه تسلیحات پیشرفته جدید از سوی واشنگتن عنوان کرد: روسیه نگران راه افتادن یک رقابت تسلیحاتی با آمریکا است.

 

وی در ادامه گفت، آمریکا می‌تواند از نفوذش بر اوکراین استفاده کرده و به حل درگیری میان نیروهای دولتی این کشور با شبه‌نظامیان جدایی طلب در شرق اوکراین کمک کند.

 

پسکوف همچنین اظهار کرد، ایده پیوستن آمریکا به مذاکرات فرمت نرماندی برای حل درگیری در اوکراین مورد حمایت طرفها قرار نگرفته است. این مذاکرات شامل روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------