آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

رودی جولیانی، وزیر خارجه واقعی ترامپ



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
از ظاهر امر اینگونه برمی‌آید که رودی جولیانی از همان روز اول وزیر خارجه حقیقی دولت ترامپ بوده است. از اوکراین تا ترکیه و ایران می‌توان ردی از حضور او دید. دیگر برای چه کسی اهمیت دارد که اکنون مایک پامپئو روی صندلی‌ای نشسته است که روزی برای هیلاری کلینتون و جان کری بود. 

به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین در مطلبی نوشت: "شهردار آمریکا" به عنوان چهره‌ای منعطف در ریاست جمهوری ترامپ ظهور کرده است؛ کسی که در هیچ جا و همه جا ظاهر می‌شود. در مورد اینکه آیا جولیانی واقعاً در خدمت منافع واقعی ریاست جمهوری آمریکا بوده است یا اینکه فقط نقش وکیل ترامپ را بازی می‌کند، تردیدهایی وجود دارد و مورد دوم یک داستان کاملاً دیگری است.

 

پنج‌شنبه وزارت دادگستری آمریکا لو پارناس و ایگور فرومن را به تخلف مالیاتی از قوانین کمپین انتخاباتی و توطئه متهم کرد؛ این دو از موکلان رودی جولیانی بودند که در جستجوی مدارکی علیه هانتر بایدن (پسر معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا) وارد اوکراین شدند.  

 

این سه تن –جولیانی، پارناس و فرومن- گفته‌اند که با تحقیق استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا همکاری نمی‌کنند. ظاهرا جولیانی بلندپروازی کرد و به هدفش نرسید. اما کار به همین جا ختم نشد. بلومبرگ چهارشنبه گزارش داد، ترامپ در زمان رکس تیلرسون، وزیر خارجه وقت آمریکا از او خواسته بود تا برای توقف تحقیقات علیه رضا ضراب وزارت دادگستری را تحت فشار قرار دهد.

 

مایکل وولف سال ۲۰۱۸ در کتاب "آتش و خشم" نوشت، سمت وزیر خارجه آمریکا، شغلی بود که رودی جولیانی برای آن طمع کرده بود اما ترامپ نخواست یا نتوانست به او بدهد. او نوشت: مخالفت با جولیانی از سوی حلقه نزدیکان ترامپ یکی از دلایلی بود که نگذاشت ترامپ این شغل را به او بدهد. همچنین شایعاتی درباره وضعیت جسمانی و ثبات او وجود داشت. جولیانی می‌خواست وزیر خارجه آمریکا شود و اکنون به نظر می‌رسد او به بیش از آن چیزی که می‌خواسته رسیده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------