سناتور آمریکایی چین را به ساختن ویروس کرونا متهم کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,سناتور آمریکایی
سناتور جمهوریخواه در تازه‌ترین جنگ روانی و تبلیغاتی واشنگتن علیه چین، مدعی شد که مقام‌های چینی ویروس کرونا را در راستای یک برنامه جنگ بیولوژیک به وجود آورده‌اند.

 سناتور "تام کاتن"  روز یکشنبه در گفت‌وگو با تلویزیون فاکس نیوز اظهار داشت ویروس کرونا که تاکنون باعث کشته شدن بیش از ۱۰۰۰ شهروند چینی شده است، یک سلاح بیولوژیکی است که توسط ارتش چین ساخته شده است.

 

این سناتور جنگ طلب آمریکایی مدعی شد که گزارش ها مبنی برآغاز منشا ویروس در بازار مواد غذایی چینی نادرست بوده است و افزود:  این ویروس از بازار حیوانات ووهان شروع نشد.

 

کاتن ادامه داد: ما نمی‌دانیم از کجا آمده است، اما می‌دانیم که باید منشا آن را کشف کنیم. ما همچنین می‌دانیم که تنها در چند مایلی  آن بازار مواد غذایی، تنها آزمایشگاه فوق پیشرفته ایمنی چین واقع است که در مورد بیماری‌های عفونی انسان تحقیق می‌کند.

 

مقام های چین، سناتور کاتن را به دروغ‌گویی درباره منشا ویروس کرونا متهم کرده‌اند.

 

با این وجود کاتن می‌گوید که این بر عهده حزب کمونیست چین است تا ثابت کند منشا بیماری سلاح بیولوژیک نیست.

 

از هنگام آغاز گسترش ویروس کرونا، رسانه های نزدیک به دو حزب جمهوریخواه و دموکرات، تبلیغاتی ضد چینی گسترده‌ای را درباره منشا و چگونگی مدیریت بیماری ناشی از این ویروس آغاز کرده‌اند.

 

تارنمای نیوزویک روز یکشنبه در گزارشی نوشت که یک کشیش محافظه کار نزدیک به ترامپ گفته است که خداوند آمریکایی ها را از ویروس جدید نجات خواهد داد، زیرا  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکاست.

 

کشیش "هانک کومنمن"  در مراسم نیایش در شهر "اوماها" در ایالت نبراسکا  گفت به دلیل همراهی ترامپ با اسرائیل و  مخالفت وی با سقط جنین، خدا به آمریکا کمک خواهد کرد تا از شر ویروس کرونا در امان بماند.

 

از سوی دیگر، روزنامه واشنگتن پست روز یکشنبه ترامپ را متهم به کوتاه آمدن در برابر پکن کرد.

 

این روزنامه نزدیک به دموکرات‌ها نوشت، ترامپ با ستایش از رئیس جمهوری چین "شی جین پینگ" به خاطر رسیدگی به شیوع رو به رشد ویروس کرونا باعث ایجاد نگرانی در میان مشاورانش شده است.

 

واشنگتن پست مدعی شد که ترامپ بیش از آنکه نگران گسترش وحشتناک ویروس کرونا باشد، نگران توافق تجاری شکننده خود با چین است که می‌تواند نقشی اساسی در پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ داشته باشد.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------