آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

واکنش ترامپ به پیروزی سندرز در انتخابات درون‌ حزبی نوادا



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیروزی برنی سندرز سناتور و نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از حزب دموکرات در انتخابات مقدماتی درون حزبی در ایالت نوادا را به او تبریک گفت. 

به گزارش روز دوشنبه تارنمای شبکه سی‌ان‌ان، ترامپ پیش از عزیمت به هند در محوطه کاخ سفید درباره پیروزی سندرز در ایالت نوادا به خبرنگاران گفت: تصور می‌کنم این یک پیروزی بزرگ برای برنی سندرز باشد؛ ببینیم چه می‌شود، پیروزی‌های زیادی باید کسب کنند. امیدوارم که آنها (دموکرات‌ها) رفتار و برخورد منصفانه‌ای با وی (سندرز) داشته باشند.

 

ترامپ  از روبرو شدن با سندرز واهمه دارد

ترامپ در حالی پیروزی سندرز در ایالت نوادا را به او تبریک گفت که در ۲۳ بهمن‌ماه گفته بود، ترجیح می‌دهد رقیب نهایی او در انتخابات آتی، مایکل بلومبرگ میلیاردر باشد و تمایل ندارد با برنی سندرز روبرو شود زیرا سندرز هوادارانی واقعی در آمریکا دارد.

 

او گفته بود، بلومبرگ نامزد میلیارد دموکرات‌ها، طرفدارانش را با پول می‌خرد اما برنی سندرز هواخواهانی واقعی دارد.

 

به گزارش ایرنا، سندرز ۷۸ ساله در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی رقابت نزدیکی با رقیب هم‌حزبی خود هیلاری کلینتون داشت و با وجود حمایت گسترده، از اعلام نامزدی نهایی حزب کنار گذاشته شد. او بار دیگر برای انتخابات ۲۰۲۰ پا به عرصه گذاشته و تاکنون توانسته است در انتخابات مقدماتی درون حزبی دموکرات‌ها پیشتاز باشد.

 

سندرز سوم اسفند توانست در سومین انتخابات مقدماتی درون حزبی در ایالت نوادا با ۴۷.۱ درصد آرا در صدر قرار گیرد و پس از او جو بایدن معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا با ۲۱ درصد آرا قرار گرفت.

 

در همین حال « پته بوتیجیج » و « الیزابت وارن » نیز در این ایالت هریک به ترتیب ۱۳.۷ و ۹.۶ درصد آرا را به دست آوردند.

 

دموکرات‌ها پس از نوادا راهی کارولینای جنوبی خواهند شد که قرار است ۱۰ اسفندماه انتخابات در این ایالت برگزار شود.

 

پس از آن نیز ۱۳ اسفندماه مهمترین انتخابات مقدماتی درون حزبی موسوم به «سه‌شنبه» بزرگ خواهد بود که ۱۴ ایالت آمریکا بطور همزمان  در آن انتخابات برگزار خواهد شد.

 

دموکرات‌ها تا پیش از همایش این حزب در تیرماه سال آینده، ۱۲ انتخابات مقدماتی پیش رو خواهند داشت که آخرین آن در ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ خواهد بود.

 

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده است که سوم نوامبر ۲۰۲۰ (سیزدهم آبان ۱۳۹۹) برگزار می‌شود.

 

  ایرنا 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------