آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

اردوغان: ترکیه دیگر مرزهایش را برای مهاجران نخواهد بست



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
رییس جمهوری ترکیه با بیان اینکه اتحادیه اروپا به مسوولیت خود در قبال مهاجران پایبند نبوده است، گفت که آنکارا دیگر مرزهایش را برای ورود مهاجران به اروپا نخواهد بست.

 روزنامه دیلی صباح و خبرگزاری آناتولی گزارش دادند رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه بامداد سه‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با «بویکو بوریسوف» نخست‌وزیر بلغارستان گفت که ترکیه دیگر مرزهایش را برای ورود مهاجران به اروپا نخواهد بست.

 

اردوغان گفت: دیگر برای بستن مرزها بر روی مهاجران دیر است و ترکیه دیگر مرزهایش را نمی‌بندد.

 

رییس جمهوری ترکیه از اتحادیه اروپا انتقاد کرد که به توافق بسته شده در ماه مارس سال 2016 درباره تقسیم مسوولیت‌های ناشی از موج مهاجرت پایبند نبوده است.

 

اردوغان همچنین گفت که ترکیه بسته یک میلیارد یورویی پیشنهادی اروپا را نپذیرفته و در تلاش است که 40 میلیارد دلار هزینه‌ای که برای مهاجران صرف کرده، به طریقی به دست آورد.

 

وی همچنین یونان را متهم کرد که به قوانین بین‌المللی مربوط به پناهجویان احترام قایل نیست و 2 تن از مهاجران را کشته و یک نفر دیگر را زخمی کرده است.

 

اردوغان درباره عملیات نظامی ترکیه در استان ادلب سوریه نیز گفت که این عملیات همچنان ادامه خواهد داشت و او روز پنجشنبه آینده در دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در مسکو تحولات را ارزیابی خواهد کرد و امیدوار است که به یک توافق آتش‌بس دست یابند.

 

ترکیه در چند روز گذشته به پناهجویان اجازه عزیمت به مرزهای اتحادیه اروپا را داده که انتقاد کشورهای اروپایی را در پی داشته است.

 

براساس آمارهای اتحادیه اروپا، در حال حاضر ترکیه چهار میلیون پناهنده دارد و هزاران نفر از آنها در مرزهای یونان و بلغارستان منتظر ورود به کشورهای اتحادیه اروپا هستند.

 

شامگاه شنبه دهم اسفند رسانه‌های منطقه از باز شدن مرز ترکیه با اروپا بر روی آوارگان سوری و عبور ۳۷ هزار سوری و غیرسوری از مرز این کشور و ورود آنها به یونان خبر دادند.

 

بنابر این گزارش‌ها، پلیس مرزی یونان در همان زمان برای جلوگیری از ورود آوارگان سوری به این کشور از گاز اشک‌آور، نارنجک‌های شوک‌دهنده و خشونت در مرز استفاده کرد و دولت این کشور هم اعلام کرد که مصمم به جلوگیری از ورود آوارگان از طریق مرز ترکیه به خاک خود است.

 

مجارستان نیز اعلام کرده که به دلیل نگرانی از عواقب تحرکات نظامی ترکیه در شمال سوریه از جمله سرازیر شدن موج جدید آوارگان سوری به سمت اروپا، محافظت از مرزهای جنوبی‌ خود را تقویت می‌کند.

 

این تحولات پس از آن رخ داد که هفته گذشته یک کاروان نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه مورد حمله هوایی قرار گرفت و 34 نفر از نظامیان این کشور در آن کشته شدند.

 

  ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------