" سه شنبه بزرگ" به کام بایدن



بایدن نماینده بال راست و میانه و بسیار متنفذ حزب دموکرات است و سندرز نماینده جناح نوپای چپگرای حزب است که غالبا جوان و بدون نفوذ هستند اما موقعیت آنها به واسطه ایده های سندرز رو به رشد است. 

"جوبایدن" معاون رییس جمهوری سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در انتخابات مقدماتی  دیروز نامزدهای حزب دموکرات در 14 ایالت موسوم به "انتخابات مقدماتی سه‌شنبه بزرگ"، پیروزی قابل توجهی کسب کرد و موقعیت خود را برای احراز نامزدی نهایی حزب در رقابت با "برنی سندرز" مهم‌ترین رقیبش و نامزد مورد حمایت بال چپ حزب دموکرات، ارتقا بخشید.

 

به گزارش عصرایران، بایدن که در 3 انتخابات نخست در 3 ایالت آیوا، نیوهپشایر و نوادا نتایج ضعیفی کسب کرده بود با کسب پیروزی اخیر در انتخابات مقدماتی در ایالت "کارولاینای جنوبی" خود را احیا کرد و در انتخابات دیروز که نخستین انتخابات مقدماتی همزمان دموکرات‌ها در میان 14 ایالت آمریکا بود با کسب پیروزی در 10 ایالت، موقعیت خود را در برابر سندرز ارتقا داد.سندرز در مقابل تنها توانست در 4 ایالت ورمانت، یوتا،کلورادو و کالیفرنیا پیروز شود.

 

نتایج اولیه و غیرقطعی انتخابات سه شنبه بزرگ در 14 ایالت آمریکا/ گاردین 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , بایدن
 

حالا با کسب نتایج انتخابات دیروز بایدن در مقایسه با سندرز هم تعداد "دلگیت"‌های بیشتری دارد و هم در انتخابات باقی مانده در 32 ایالت دیگر آمریکا روحیه جنگندگی بیشتری خواهد داشت.

 

بایدن مورد حمایت جناح راست و میانه حزب دموکرات است در حالی که سندرز حامیان متنفذ چندانی در داخل حزب دموکرات ندارد و حتی حامیان مردمی او معتقدند بزرگان حزب دموکرات هم در انتخابات سال 2016 و هم در انتخابات امسال علیه او توطئه می‌کنند تا او به عنوان نامزد نهایی انتخاب نشود.

 

انتخابات 2020 آمریکا 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , بایدن
 

 طرفداران سندرز معتقدند ایده‌های برابری خواهانه و سوسیالیستی او مورد تایید و قبول متنفذان حزب دموکرات نیست و آنها می‌خواهند کسی نامزد نهایی باشد که هم بتواند بال راست حزب را دور خود جمع کند و هم حمایت میانه‌روها را پشت سر خود داشته باشد.

 

بایدن نماینده بال راست و میانه و بسیار متنفذ حزب دموکرات است و سندرز نماینده جناح نوپای چپگرای حزب است که غالبا جوان و بدون نفوذ هستند اما موقعیت آنها به واسطه ایده های سندرز رو به رشد است.

 

حالا بایدن با کسب پیروزی در انتخابات "سه‌شنبه بزرگ " خوشحالی بال راست و میانه حزب دموکرات را سبب شده اما سندرز هم جنبشی قوی سامان داده که با طرفداران جوان و پرشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

 

حذف سندرز از معادلات داخلی حزب دموکرات نه در انتخابات گذشته کار راحتی بود و نه در انتخابات امسال گزینه‌ای میسر به نظر می‌رسد مگر اینکه جوبایدن که ترامپ برای تمسخر به او " جو خوابالو" لقب داده؛ در ادامه رقابت بتواند با کسب حمایت‌های بیشتر مردمی سندرز را از گردونه رقابت‌ها کنار بگذارد.

 

سندرز در شب انتخابات "سه شنبه بزرگ" در شهر برلینگتون ایالت ورمانت/ بوستون گلوب

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , سندرز

 

انتخابات سه‌شنبه بزرگ نخستین گام در احیای جوبایدن و خیز او برای کسب نامزدی نهایی حزب دموکرات برای رقابت نهایی با دونالد ترامپ در انتخابات آبان ماه سال آتی است اما هنوز برای پیروز فرض کردن بایدن در دوئل با سندرز زود است چرا که فاصله آرای دلگیت های این 2 نامزد بسیار کم است و از سوی دیگر نزدیک به دو سوم ایالت‌های آمریکا هنوز رای و نظر خود را اعلام نکرده‌اند و سکه انتخاب نامزد نهایی حزب دموکرات همچنان در حال دَوَران و روی هواست.

 

چیزی که مشخص است اینکه در صورت عدم کسب 1991 دلگیت از سوی هر نامزد مدعی (بایدن یا سندرز) از میان نزدیک به 4 هزار دلگیت حزب دموکرات، صدها "سوپر دلگیت" به میدان خواهند آمد که موقعیت بایدن در میان آنها بسیار بهتر از سندرز است و این سوپردلگیت‌ها که نمایندگان کنگره و سناتورها و مقامات ارشد سابق حزب دموکرات هستند بیشتر متمایل به انتخاب بایدن خواهند بود و در این صورت خطر بروز شکافی عمیق بین دو بال راست و میانه از سویی و بال چپ حزب دموکرات وجود دارد.

 

با این حال برخی ناظران معتقدند با وجود رقیبی مثل ترامپ و فضای به شدت دوقطبی در رقابت بین حزب دموکرات و جمهوریخواه و حتی در بین حامیان و مخالفان ترامپ در جامعه آمریکا، این شکاف احتمالی به سرعت ترمیم خواهد شد و حزب دموکرات با 3 جناح راست، چپ و میانه خود به صورت متحد با نامزد نهایی در برابر ترامپ صف خواهد آراست.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------