پایگاه التاجی در عراق دوباره هدف حمله قرار گرفت



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,جنگنده‌های آمریکایی
منابع عراقی از حمله مجدد به پایگاه نظامی التاجی خبر دادند. این دومین حمله طی یک هفته گذشته به این پایگاه است که میزبان شماری از نظامیان آمریکایی است.

 به گزارش فارس، منابع رسانه‌ای در عراق، امروز شنبه از حمله مجدد به پایگاه نظامی التاجی در این کشور خبر دادند.

 

شهرستان التاجی که پایگاه نظامی التاجی در آن قرار دارد، در شمال بغداد، پایتخت عراق واقع شده است. پایگاه نظامی در فاصله ۸۵ کیلومتری شمال بغداد است که شامل یک فرودگاه و یک پایگاه بزرگ است که در زمان رژیم صدام، وابسته به گارد ریاست جمهوری بود. 

 

وبگاه خبری موازین نیوز عراق با اعلام این خبر نوشت، این پایگاه میزبان نیروهای ائتلاف بین‌المللی (ضد داعش به رهبری آمریکا) است. 

 

وبگاه خبری شفق نیوز عراق، این حمله را «شدید» توصیف کرد. 

 

پایگاه التاجی چهارشنبه گذشته هدف اصابت چند موشک (کاتیوشا) قرار گرفت. یک مقام ارشد دولت آمریکا بامداد پنجشنبه اصابت چند راکت به این پایگاه را که در آن نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای ائتلاف موسوم به ضدداعش حضور دارند تایید کرد.

 

گفته شده است که در حمله چهارشنبه‌شب به پایگاه نظامی التاجی، یک نظامی تروریست آمریکایی، یک پیمانکار آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته شدند.

 

هر چند دو عضو الحشد الشعبی عراق هر گونه ارتباط الحشد با این حمله را رد کرده بودند،‌ جنگنده‌های آمریکایی بامداد روز جمعه به این بهانه، به چندین پایگاه نیروهای الحشدالشعبی عراق حمله و این پایگاه‌ها با بمباران کردند که بر اثر آن شماری شهید و شماری مجروح شده‌اند.

 

جنگنده‌های آمریکایی یک روز بعد، بامداد روز جمعه (۲۳ اسفند) فرودگاه غیرنظامی در حال احداث در کربلا و چندین مقر الحشد الشعبی در این استان و صلاح الدین و الانبار را بمباران کردند.

 

در پی این اقدام آمریکا، سخنگوی وزارت خارجه عراق خبر داد که وزارت خارجه این کشور، سفرای آمریکا و انگلیس در بغداد را احضار کرده است .

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------