آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

ادعای عمل قلب و وخامت حال رهبر کره شمالی/ واکنش کره جنوبی به خبر حال وخیم رهبر کره شمالی



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کیم جونگ اون
یک رسانه در کره جنوبی مدعی شده رهبر کره شمالی هفته گذشته تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته و ضعیت جسمانی وخیمی دارد.

به گزارش عصرایران به نقل از گاردین، وب سایت" NK Daily" که از سوی  گروهی از فعالان فراری از کره شمالی در کره جنوبی فعالیت دارد با انتشار این خبر مدعی شده "کیم جونگ اون" رهبر ۳۶ ساله کره شمالی در روز ۱۲ آوریل گذشته (۹ روز پیش) پس از انجام یک عمل جراحی قلب به ویلای شخصی خود منتقل شده است.ادعای عمل قلب و وخامت حال رهبر کره شمالی

 

این مطلب مدعی شده حال رهبر جوان کره شمالی پس از عمل وخیم و در وضعیت خطرناک قرار گرفته است.

 

یک مقام آمریکایی نیز در واکنش به این خبر به شکبه خبری سی‌ان‌ان گفته دولت واشنگتن گزارش‌ها درباره وضعیت رهبر کره شمالی را به دقت دنبال می کند.

 

"کیم جونگ اون" امسال بر خلاف همه سال‌های گذشته جشن تولد پدربزرگش "کیم ایل سونگ" بنیانگذار حکومت کمونیستی کره شمالی را از دست داد و در جشن شرکت نکرد. جشن سالگرد تولد "کیم ایل سونگ" هفته گذشته (۶ روز پیش) برگزار شد.

 

او آخرین بار ۴ روز پیش از جشن تولد پدربزرگش در جلسه دولت دیده شده است.

 

بر اساس گزارش وب سایت " NK Daily" رهبر کره شمالی به دلیل استعمال بیش از حد سیگار، چاقی مفرط و فعالیت بیش از حد به ناراحتی قلبی دچار شده و پس از عمل در روز ۱۲ آوریل گذشته (۹ روز پیش) در ویلای شخصی خود در استان " هیانگ سان" کره شمالی بستری شده است.

 

واکنش کره جنوبی به حال وخیم رهبر کره شمالی

به دنبال ادعای برخی رسانه های غربی و همچنین رسانه های کره جنوبی در مورد وخامت حال رهبر کره شمالی بعد از یک عمل جراحی، یک مقام دولتی در کره جنوبی گزارش ها درباره بیماری رهبر کره شمالی را تکذیب کرد.

 

یک منبع دولتی کره جنوبی روز سه شنبه به یونهاپ گفت هیچ علائم غیرعادی یا نشانه ای در رابطه با سلامتی رهبر کره شمالی تا کنون مشاهده نشده است.

 

رسانه های امریکایی از جمله "سی ان ان" صبح امروز به وقت محلی به نقل از منابع آمریکایی از وخامت حال «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بعد از انجام یک عمل جراحی خبر داده بودند.

 

یک تارنمای خبری در کره جنوبی هم که از سوی مخالفان کره شمالی اداره می شود مدعی شده بود رهبر کره شمالی پس از انجام یک عمل جراحی قلبی در وضعیت وخیمی ‌قرار گرفته است.

 

این مقام دولتی کره جنوبی که نامش فاش نشده است با تأکید بر اینکه کیم تا روزهای اخیر در معرض دید عموم قرار گرفته است، گفت: هیچ علائمی مرتبط با شرایط سلامتی وی کشف نشده است.

 

بر اساس گزارش های رسانه های کره شمالی، کیم آخرین بار در تاریخ ۱۱ آوریل /۲۳ فروردین / در یک نشست رسمی در دفتر سیاسی حزب کارگران این کشور شرکت کرده بود.

 

یونهاپ می گوید از آنجایی که کیم دارای مشکلاتی مانند چاقی و بیماری قلبی است غیبت های وی از دید عموم هرازچندگاهی به چنین شایعاتی دامن می زند.

 

در روزهای گذشته غیبت کیم جونگ اون،‌ رهبر کره شمالی در یک مراسم یادبود رسمی که هر ساله در این کشور برگزار می‌شود گمانه‌زنی در خصوص بیماری وی را تقویت کرده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------