واکنش «هیلاری کلینتون» به پیشنهاد جنجالی ترامپ



وزیر خارجه اسبق آمریکا به توصیه جنجالی رئیس جمهوری این کشور مبنی بر تزریق مواد ضد عفونی کننده به بدن بیماران مبتلا به کرونا واکنش نشان داد. 

به گزارش مهر، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق آمریکا و رقیب «دونالد ترامپ» در انتخابات ۲۰۱۶، با انتشار پیامی در توئیتر به اظهارات روز جمعه وی درباره مفید بودن تزریق مواد ضد عفونی کننده به بدن بیماران مبتلا به کرونا واکنش نشان داد و نوشت: لطفاً به خاطر اینکه دونالد ترامپ فکر می‌کند ایده خوبی است، خود را مسموم نکنید.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,هیلاری کلینتون

روز گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده پیشنهاد کرد که شاید بتوان به افراد مبتلا به کووید -۱۹ داروی ضدعفونی‌کننده تزریق کرد تا ریه‌هایشان تمیز شود.

 

در جلسه توجیهی بامداد جمعه، «بیل برایان» مدیر بخش علوم و فناوری وزارت کشور آمریکا نتایج پژوهش اخیر تیم خود را اعلام کرد؛ تأثیر ضدعفونی‌کننده‌ها و نیز «دمای بالا و محیط مرطوب» در تسریع از میان رفتن ویروس جدید کرونا بخشی از این پژوهش بود. وی گفت: «این ویروس در نور خورشید سریع‌تر می‌میرد.»

 

اشاره به این نکات سبب شد تا ترامپ که بعد از بیل برایان سخن می‌گفت، راه حل‌های تازه‌ای را که به ‌ذهنش می‌رسید، به ‌شکل پیشنهاد و پرسش مطرح کند.

 

ترامپ که از تأثیر دمای بالا در روند از میان رفتن ویروس شنیده بود کنجکاو شد که اگر نوری قوی را به درون بدن بیمار بتابانند چه تأثیری خواهد داشت. وی گفت: «حالا فرض کنید نور شدیدی به تن بیمار بدهیم، حالا چه فرابنفش چه هر نور خیلی قوی دیگری، فکر کنم گفتید که هنوز این کار را امتحان نکرده‌اید» و افزود: «فرض کنید این نور را ببرید داخل بدن، حالا یا از پوست یا از یک راه دیگر، و فکر می‌کنم گفتید که این را هم امتحان می‌کنید».

 

رئیس جمهوری آمریکا همچنین ادامه داد: «ضدعفونی‌کننده‌ای را دیده‌ام که ظرف یک دقیقه کارش را می‌سازد. حالا آیا راهی دارد که بشود مثلاً همین را تزریق کرد، مثل تمیزکاری؟» وی افزود: «خب این ویروس می‌رود داخل ریه، تعدادش در ریه فوق‌العاده زیاد می‌شود، پس امتحان کردن این کار جالب است».

 

کارشناسان پزشکی به‌سرعت به این پیشنهادها واکنش نشان دادند. دکتر «وین گوپتا» متخصص ریه و کارشناس سیاست‌های بهداشت عمومی در آمریکا، اظهارات فوق را «پیام‌های بهداشتی ناشایست» خواند.

 

در همین رابطه «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال جاری آمریکا، در توئیتی از روی مزاح گفت: باورم نمی‌شود که این را می‌گویم؛ ولی لطفاً وایتکس نخورید.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------