اتحادیه اروپا: تمامی توان دیپلماتیک خود را برای ممانعت از الحاق کرانه باختری به کار می‌گیریم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,اتحادیه اروپا
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه از تمامی توان دیپلماتیک خود به منظور ممانعت از ادامه اجرای طرح‌ الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی استفاده خواهد کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه فرانس ۲۴، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  تاکید کرد، کشورهای اتحادیه اروپا از پیامدهای احتمالی الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی که به عقیده آنها نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود و فرصت‌های برقراری صلح را از بین می‌برد، هراس دارند و اتحادیه اروپا باید درخصوص الحاق کرانه باختری به توافقی دست یابد.

 

بورل در ادامه افزود: مواضع مختلفی میان کشورهای اتحادیه اروپا وجود دارد و إعمال هرگونه تحریم علیه اسرائیل مستلزم اجماع نظر همه کشورهای این اتحادیه است و ما در مرحله صحبت درباره تحریم‌ها نیستیم.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان ویدئوکنفرانس خود با وزرای خارجه این اتحادیه تصریح کرد: تمامی شرکت‌کنندگان در این نشست توافق کردند که تمامی تلاش‌های خود را جهت تحت فشار قرار دادن تمامی بازیگران ذی‌ربط در خاورمیانه تقویت کنند.

 

بورل همچنین عنوان داشت: ما آماده این هستیم که تمامی توان‌های دیپلماتیک خود را برای ممانعت از هرگونه اقدام یک‌جانبه به کار بگیریم.

 

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا قصد دارد با واشنگتن، کشورهای عربی، دولت اسرائیل و فسطینیان رایزنی کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------