کنگره آمریکا لایحه تحریم مقامات چین را تصویب کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
کنگره آمریکا روز چهارشنبه لایحه تحریم مقامات چین به بهانه بازداشت و شکنجه مسلمانان اویغور را تصویب و جهت دریافت امضای نهایی رئیس جمهور به کاخ سفید ارسال کرد.

 به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با ۴۱۳ رأی موافق در برابر تنها یک رأی مخالف لایحه ای را تصویب کرد که اوایل ماه میلادی جاری در مجلس سنا تصویب شده بود.

 

این مصوبه خواستار تحریم مقامات چینی به بهانه بازداشت و شکنجه مسلمانان اویغور در منطقه خودمختار شین جیانگ در شمال غرب این کشور است.

 

حال این مصوبه برای دریافت امضای نهایی «دونالد ترامپ» و تبدیل شدن به یک قانون لازم الاجرا به کاخ سفید ارسال شده است. این در حالی است که ترامپ هنوز اعلام نکرده آیا این مصوبه را امضا خواهد کرد یا خیر.

 

طبق مصوبه روز چهارشنبه، ترامپ ۱۸۰ روز فرصت دارد تا فهرستی از مقامات چین را که مسئولِ نقض ادعایی حقوق مسلمانان اویغور هستند، تهیه کند. پس از تهیه این فهرست، این مقامات چین مورد تحریم آمریکا قرار می گیرند.

 

گفتنی است که دیدبان حقوق بشر دولت چین را به نقضِ حقوق ۱۳ میلیون مسلمان چینی از جمله اویغورها و گروه قومی قزاق ها در منطقه شین جیانگ محکوم کرده است. اما دولت چین این اتهامات را رد کرده و می گوید که تحریمهای آمریکا را تلافی خواهد کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------