کامالا هریس تماس ترامپ با مسئول انتخابات جورجیا را "سوءاستفاده گستاخانه از قدرت" خواند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کامالا هریس
کامالا هریس در یک تجمع انتخاباتی در حمایت از دو نامزد دموکرات شرکت کننده در دور دوم انتخابات مربوط به کرسی مجلس سنا در ایالت جورجیا شدیدا از تلاشهای دونالد ترامپ برای لغو نتایج انتخابات در این ایالت انتقاد کرده و او را "صدای استیصال" نامید.

به گزارش ایسنا، به نقل از یاهونیوز، کامالا هریس این صحبتها را در ساوانا ساعاتی بعد از انتشار اخبار اینکه دونالد ترامپ روز شنبه یک ساعت وقت صرف جلب نظر براد رافنسپرگر، وزیر امور داخلی ایالت جورجیا به منظور "یافتن ۱۱۷۸۰ رای" و اعلام کردن او به عنوان برنده در این ایالت کرده، مطرح کرد.

 

کامالا هریس به مخاطبان سخنرانی خود گفت: "آیا شما همه خبر آن گفتگوی ضبط شده را شنیدید؟ آن مطمئنا صدای استیصال بود. مطمئنا همینطور بود. و آن همچنین یک سوءاستفاده بی شرمانه و گستاخانه از قدرت از سوی رئیس جمهور آمریکا بود."

 

کامالا هریس در حمایت از جان اوسوف و رافائل وارنوک، دو نامزد دموکرات شرکت کننده در دور دوم انتخابات سنا که هر دو قبل از هریس سخنرانی کردند در این تجمع شرکت کرد. این معاون رئیس جمهور منتخب آمریکا از رای دهندگان در ایالت جورجیا خواست تا در دور دوم انتخابات مربوط به کرسی‌های سنا شرکت کنند. در صورتی که این دو دموکرات در دور دوم انتخابات طی فردا سه شنبه در ایالت جورجیا پیروز شوند هریس به عنوان معاون رئیس جمهور در جایگاهی قرار می‌گیرد که با توجه به تقسیم شدن مساوی کرسی‌های سنا بین دو حزب می‌تواند نتیجه مساوی در رای گیری‌ها را بشکند.

 

خبر جنجالی مربوط به تماس تلفنی ترامپ با رافنسپرگر پتانسیل تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات فردا را داشته و هریس از ترامپ و دیگرانی که انتخابات در جورجیا را لکه دار خواندند، انتقاد کرد. او به جمعیت گفت: آنها این گستاخی را داشتند که اظهار کنند شما نمی‌دانستید دارید چه کار می‌کنید. و این که شما حتما به نحوی نامشروع (در رقم زدن پیروزی به جو بایدن، رئیس جمهور منتخب در ایالت جورجیا) عمل کرده‌اید و آنها شش شکایت ثبت کردند و هر بار شکست خوردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------