بایدن: اقدامات علیه عربستان را هفته جاری اعلام خواهیم کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,بایدن
رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به پرونده ترور روزنامه‌نگار منتقد سعودی، اعلام کرد واشنگتن به‌زودی اقداماتی علیه عربستان سعودی اتخاذ خواهد کرد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، امروز (شنبه) اعلام کرد واشنگتن به‌زودی اقداماتی علیه عربستان سعودی درباره پرونده ترور «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود اتخاذ خواهد کرد.

 

بایدن در این باره به خبرنگاران گفت: «روز دوشنبه اقدامات خود را به‎طور کلی علیه عربستان سعودی اعلام خواهیم کرد.»

 

وزارت خارجه عربستان امروز مخالفت خود را با گزارش اخیر آمریکا درباره قتل خاشقجی اعلام کرده و با تکذیب این گزارش آن را محکوم دانست.

 

در بیانیه‌ این وزارتخانه آمده است: «موضوعاتی که در گزارش آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی ذکر شده است، حاصل اطلاعاتی نادرست و نتیجه‌گیری‌های اهانت‌آمیز درباره برخی مقامات ارشد این کشور محسوب می‌شود که نمی‌توان آن را به هیچ‌وجه قبول کرد.»

 

بر اساس گزارش اطلاعات آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، عملیاتی را در استانبول برای دستگیری یا کشتن این روزنامه‌نگار برنامه‌ریزی کرده است.

 

در این گزارش نام ۲۱ نفر به چشم می‌خورد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از مشارکت آن‌ها در قتل خاشقجی به نیابت از ولیعهد عربستان اطمینان دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------