آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

مشاور سابق ترامپ: باید کودتایی مشابه کودتای میانمار در آمریکا رخ دهد



مشاور سابق ترامپ ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
پایگاه خبری بیزنس اینسایدر نوشت: مایکل فلین نخستین مشاور امنیت ملی دولت ترامپ در همایشی خواستار کودتای ارتش آمریکا علیه دولت کنونی این کشور شد.

 به گزارش ایرنا به نقل از این پایگاه خبری آمریکایی، «مایکل فلین» نخستین مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری وی گفت: «ایالات متحده باید کودتایی مانند میانمار داشته باشد تا ارتش دولت دموکرات کنونی را سرنگون می کند».

 

فلین که در زمان ریاست جمهوری ترامپ به عنوان مشاور امنیت ملی خدمت می کرد، آخر هفته گذشته در همایش "کیو انان" (کیو اِنان QAnon‎ یک تئوری توطئه راست تندرو است که بر مبنای آن  توطئه‌ای از سوی «دولت پنهان در ایالات متحده آمریکا» علیه دونالد ترامپ و هواداران او در جریان است) در دالاس تگزاس به جمعیت حاضر گفت ، ایالات متحده باید کودتایی مانند آنچه در میانمار رخ داد، داشته باشد.

 

ارتش میانمار  اول فوریه (۱۲ بهمن ۹۹) دولت منتخب دموکرات این کشور را سرنگون و رهبران آن را دستگیر کرد. این کودتا بلافاصله اعتراضاتی را در سراسر کشور به راه انداخت و باعث شد که ارتش کارزاری را علیه شهروندان خود آغاز کند.

 

فلین که در حال حاضر به شخصیتی برجسته در تئوری توطئه کیوانان بدل شده است، مرکز توجه این همایش بود که در هتلی در دالاس برگزار شد.

 

در ویدئویی که در توییتر به اشتراک گذاشته شده است، یکی از شرکت کنندگان از فلین می پرسد: «من می خواهم بدانم که چرا آنچه در میانمار رخ داده نمی تواند اینجا اتفاق بیفتد».

 

جمعیت بلافاصله وی را تشویق می کنند و به دنبال آن فلین می گوید: «بدون هیچ دلیلی. منظور من این است که اینجا نیز باید اتفاق بیفتد».

 

گزارش ها نشان می دهد معتقدان به تئوری توطئه کیوانان کودتای میانمار را ستایش کرده و این ایده را که باید در ایالات متحده اتفاق بیفتد تایید می کنند.

 

براساس اعلام انجمن کمک به زندانیان سیاسی میانمار، تاکنون بیش از ۸۰۰ نفر از شهروندان این کشور از جمله دستکم ۴۰ کودک در جریان کودتا در این کشور آسیایی کشته و بیش از چهار هزار نفر هم دستگیر و زندانی شده اند.  

 

فلین در سال ۲۰۱۷ پس از آنکه تنها ۲۴ روز از انتصاب وی به عنوان مشاور امنیت ملی دولت ترامپ می گذشت، به دروغگویی به "اف بی آی" (پلیس فدرال آمریکا) در مورد ارتباطات خود با روسیه متهم شد. وی سپس وزارت دادگستری ایالات متحده را به دام پهن کردن برای خود متهم کرد و پس از آن  شروع به تلاش برای رفع اتهامات کرد. او در نهایت در ماه نوامبر (آبان ۹۹) از سوی ترامپ عفو شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------