آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

نخست وزیر انگلیس: مردم باید زندگی با ویروس کرونا را بیاموزند



نخست وزیر انگلیس,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
شبکه خبری ای.بی.سی نیوز در گزارشی نوشت: بوریس جانسون ضمن اعلام برداشته شدن محدودیت ها تا اواسط ماه جاری میلادی، با تغییر لحنی شگفت آور گفت انگلیس باید زندگی با این ویروس را بیاموزد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای این شبکه خبری آمریکایی، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس گفت که در این کشور طبق قانون مردم دیگر ملزم به استفاده از ماسک در فضاهای عمومی سرپوشیده نیستند.

 

تارنمای این شبکه خبری در ادامه نوشت: جانسون دیروز دوشنبه در سخنانی تایید کرد در نظر دارد قوانین مربوط به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را تا اواخر ماه جاری لغو کند. وی تاکید کرد این تصمیم حتی اگر برداشتن محدودیت ها باعث افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا شود، اجرایی می گردد.

 

نخست وزیر انگلیس افزود: «کشور به مرحله نهایی قرنطینه رسیده و اکنون زمان آن است که به جای کنترل های قانونی، "مسئولیت شخصی" را جایگزین کنیم».

 

تاریخ مورد نظر دولت انگلیس ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) است، هرچند جانسون اضافه کرد تصمیم نهایی در این خصوص  در تاریخ ۱۲ ژوئیه (۲۱ تیر) گرفته می شود.

 

این تغییر به معنای آن است که افراد می توانند ماسک ها را پس از ماه ها استفاده اجباری کنار بگذارند، اگرچه هنوز در برخی از فضاهای بسته مانند مکان های حمل و نقل عمومی پوشیدن ماسک  توصیه می شود.

 

دولت همچنین قرار است دستورالعمل های مربوط به دورکاری را هم لغو کند و کارفرمایان را برای بازگرداندن کارکنان به ادارات آزاد می گذارد.

 

انگلیس تاکنون بیش از ۱۲۸ هزار مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ ثبت کرده است که رتبه دوم را از نقطه نظر مرگ و میر کرونایی پس از روسیه در اروپا دارد. در حال حاضر هم شمار مبتلایان به ویروس دلتا که برای نخستین بار در هند شناسایی شد رو به افزایش است. گزارش ها نشان می دهد در حال حاضر موارد تایید شده مبتلا به کووید-۱۹ از نزدیک به دو هزار نفر در روز در اوایل سال جاری به ۲۵ هزار نفر در در هفته گذشته رسیده است. اما تعداد مرگ و میرها به طور کلی پایدار بوده و کمتر از ۲۰ نفر در روز است.

 

مقامات بهداشت عمومی می گویند برنامه واکسیناسیون انگلیس ارتباط بین ابتلا و مرگ را ضعیف، اما قطع نکرده است. تاکنون، ۸۶ درصد از بزرگسالان انگلیس دستکم یک دوز واکسن دریافت کرده اند و ۶۴ درصد نیز به طور کامل واکسینه شده اند. هدف دولت این است که تا اواسط ماه سپتامبر (اواخر شهریور) تمامی افراد بالای ۱۸ سال واکسینه شوند.

 

جانسون همچنین در سخنان روز گذشته خود با تغییر لحنی شگفت آور افزود: «انگلیس باید زندگی با این ویروس را بیاموزد. وی پیشتر ویروس کرونا را دشمنی خوانده بود که باید نابود شود».

 

وی در ادامه سخنان خود تشریح کرد: «از همان ابتدا می خواهم تاکید کنم که این بیماری همه گیر تمام نشده است». نخست وزیر انگلیس پیش بینی کرد که شمار مبتلایان تا ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر و روزی که برای لغو محدودیت ها تعیین شده) احتمالا روزانه به ۵۰ هزار نفر برسد.

 

اما در عین حال افزود: اگر نتوانیم تا چند هفته آینده جامعه را بازگشایی کنیم، آنگاه باید از خودمان بپرسیم کی زمان رسیدن به وضعیت طبیعی و نرمال خواهد بود؟

 

این پیام با استقبال نمایندگان مجلس حزب محافظه کار که می گویند آسیب اقتصادی و اجتماعی محدودیت های طولانی مدت بیش از مزایای آن است، روبرو شد. مطبوعات پوپولیست انگلیس هم در خبرهای خود روز ۱۹ ژوئیه را "روز آزادی" نامگذاری کردند .

 

اما مقامات بهداشت عمومی و محققان، دولت و مردم را به نگهداشتن جانب احتیاط فراخوانده و می گویند کنار گذاشتن ماسک و فاصله اجتماعی به طور کلی می تواند خطرناک باشد.

 

دولت انگلیس که یکی از طولانی ترین قرنطینه های مرتبط با ویروس کرونا را در جهان اجرا می کرد، طی یکسری از مراحل که با بازگشایی مدارس در ماه مارس آغاز شد، اقدام به کاهش محدودیت ها کرده است. مرحله چهارم و آخر لغو محدودیت ها هم که قرار بود ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) اجرایی شود به دلیل شیوع نوع دلتا به تاخیر افتاد.  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------