«شرمن» برای مذاکره با هیئت روس به ژنو می رود



 شرمن,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
معاون وزیر امور خارجه آمریکا برای از سرگیری گفتگوهای کنترل تسلیحات هسته ای با روسیه، چهارشنبه هفته جاری به «ژنو» سفر می کند. 

به گزارش مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «وندی شرمن» قائم مقام این وزارت خانه قرار است در صدر هیئتی به «ژنو» سوئیس برود تا نمایندگی آمریکا در گفتگوهای کنترل تسلیحات هسته ای با روسیه را به عهده بگیرد.

 

وزارت خارجه آمریکا در همین رابطه اعلام کرد: این دیدار –که برای ۲۸ جولای (چهارشنبه ۶ مرداد) تدارک دیده شده است- پیرو قراری است برای انجام گفتگوهای جدی و قاطعانه بین دو کشور که بین «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» همتای روس گذاشته شد و هدف از آن ایجاد زمینه ای برای کنترل و کاهش خطرات تسلیحات هسته ای خواهد بود.

 

سفر شرمن به سوئیس برای از سرگیری دور جدیدی از گفتگوهای کنترل تسلیحاتی با روسیه در حالی است که وی در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری دیداری از چین خواهد داشت و در ادامه مسیر، پس از توفقی در کشور عمان، در روز چهارشنبه راهی ژنو خواهد شد.

 

«بانی جنکینز» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین الملل که اخیرا توسط سنای آمریکا برای تصدی این مقام تائید شده است، شرمن را در این گفتگوها همراهی خواهد کرد.

 

ولادیمیر پوتین و جو بایدن در دیدار ماه گذشته شان در ژنو سوسیس توافق کردند که مذاکرات موسوم به «گفتگوهای ثبات راهبردی» بین دو کشور با هدف کاهش خطر جنگ هسته ای، مجددا شروع شود و سفر هیئت آمریکایی به ژنو در چهارشنبه جاری به منزله نخستین دور از گفتگوهای جدید خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------