آماده پاسخ به پرتاپ احتمالی موشک از سوی کره شمالی هستیم



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
فرمانده بلند پایه ارتش آمریکا در سخنانی اعلام کرد که این کشور آماده پاسخ به هرگونه پرتاب موشک کره شمالی است. 

به گزارش مهر به نقل از یونهاپ، «گلن ون هرک»، فرمانده دفاع هوایی، فضایی و نیروهای شمالی آمریکا در نشست خبری وزارت دفاع به احتمال پرتاب موشک از سوی کره شمالی واکنش نشان داد.

 

این فرمانده آمریکایی درباره پرتاب احتمالی موشک توسط کره شمالی گفت: در صورت تصمیم کره شمالی برای انجام چنین تحریکی، آمریکا آماده پاسخ به هرگونه پرتاب موشک از سوی کره شمالی است، چون ما به توانایی‌های خود اطمینان داریم.

 

فرمانده نیروی هوایی ارتش آمریکا در ادامه همچنین تأکید کرد که فرماندهی شمالی ایالات متحده و فرماندهی دفاع هوایی و فضایی آمریکای شمالی این آمادگی را دارند که قابلیت‌های عملیاتی خود را نشان دهند.

 

پیشتر منابع غربی گفته بودند که براساس تصاویر ماهواره‌ای، نیروهای نظامی کره شمالی برای برگزاری احتمالی یک رژه بزرگ آماده می‌شوند.

 

به گفته رویترز، تاریخ برگزاری این برنامه مشخص نیست ولی کره شمالی در رژه‌های نظامی اخیر خود، از جنگ‌افزارهای سنگین از جمله موشک‌های بالستیک بزرگ رونمایی کرده است.

 

همچنین برنامه «۳۸ کره شمالی» که در آمریکا مستقر است، اعلام کرده که آمادگی برای چنین رژه‌های نظامی معمولاً یک یا دو ماه زمان می‌برد، و با توجه به اینکه در حال حاضر سربازان در یک مرکز آموزشی در پیونگ یانگ در حال تمرین هستند، احتمالاً این رژه در ماه اکتبر برگزار می‌شود.

 

سال گذشته نیز رژه نظامی مشابهی در این ماه برگزار شد و در رویدادی بی‌سابقه کیم جونگ اون از موشک‌های قاره پیمایی که پیش تر دیده نشده بود، رونمایی کرد.

 

رژه نظامی دیگری نیز در ماه ژانویه ترتیب یافت.

 

مذاکرات درباره سلاح‌های هسته‌ای و زرادخانه موشک‌های بالستیک کره شمالی در سال‌های اخیر متوقف شده است.

 

دولت بایدن گفته است که برای دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی به دنبال دیپلماسی است، ولی در عین حال تمایلی برای کاهش تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ نشان نداده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------