واشنگتن هشدار داد: جنگ داخلی اتیوپی راهکار نظامی ندارد



جنگ داخلی اتیوپی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ایالات متحده آمریکا ضمن هشدار نسبت به اینکه جنگ داخلی اتیوپی "راه حل نظامی" ندارد، بر حمایت خود از دیپلماسی به عنوان تنها گزینه تاکید کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، واشنگتن در جریان گزارش‌هایی قرار گرفته که نشان می‌دهد آبی احمد، نخست وزیر امروز در جبهه حضور دارد و گزارش‌هایی مبنی بر حضور ورزشکاران، نمایندگان پارلمان، رهبران احزاب و غیره منتشر شده است که گفته‌اند آنها نیز به نوبه خود به نخست وزیر در خط مقدم جبهه خواهند پیوست.

 

وی افزود: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که از گفتمان تحریک آمیز و خصمانه خودداری و خویشتن‌داری کنند، به حقوق بشر احترام بگذارند، اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه را بدهند و از غیرنظامیان محافظت کنند.

 

همچنین، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستار"آتش بس فوری و بی قید و شرط " در اتیوپی شد.

 

جبهه آزادی‌بخش تیگرای که در شمال اتیوپی با نیروهای دولتی این کشور درگیر است اخیرا اعلام کرد، منطقه شیوا روبت در ۲۲۰ کیلومتری شمال شرقی آدیس ابابا را تحت کنترل خود درآورده است.

 

رسانه های رسمی اتیوپی گزارش دادند، آبی احمد، نخست وزیر این کشور"به میدان درگیری وارد شده است" و ضد حمله‌ای را علیه افراد مسلح جبهه تیگرای رهبری می‌کند.

 

رادیوی"فانا" چند روز قبل گزارش داد، اعلام آبی مبنی بر پیوستن به جبهه درگیری، الهام بخش بسیاری برای "ملحق شدن به پویش مقاومت" بود.

 

آدیس آبابا در پاییز ۲۰۲۰ نیروهای خود را برای براندازی مقام‌های جبهه آزادی‌بخش تیگرای به این منطقه اعزام کرد. پس از آن، نخست وزیر اتیوپی نیروهای منطقه تیگرای را به حمله به مواضع ارتش فدرال متهم نمود.

 

سخنگوی جبهه تیگرای نیز نخست وزیر اتیوپی را  به "خیانت به مردم خود به دلیل راه اندازی نبرد زیان بار و ارتکاب کشتارهای خونین علیه تیگرای از سوی نیروهایش" متهم کرد.

 

طبق گزارش سازمان ملل، درگیری‌ها در اتیوپی که دومین کشور پرجمعیت آفریقایی است هزاران کشته در میان افرادی که با قحطی دست  وپنجه نرم می‌کنند بر جای گذاشته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------