اوباما از آمریکایی‌ها خواست در مقابل "انزواطلبی ترامپ" مقاومت کنند



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل ,باراک اوباما

باراک اوباما، رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا در مصاحبه‌ای گفت: آمریکا باید در مقابل "تقاضای" انزواطلبی در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا مقاومت کرده و با همپیمانانش همکاری را ادامه دهد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با یک نشریه یونانی گفت: بهترین شانس ما برای کشور مقاومت در مقابل تقاضای درون‌گرایی و به جای آن اقدام برای تقویت دوباره ارزش‌های مشترک ما و همکاری با یکدیگر به منظور تضمین عملکرد خوب نهادهای اقتصادی و سیاسی برای تامین امنیت و موفقیتی است که مردم شایسته آن هستند.

 

اوباما که از روز سه شنبه به یونان و آلمان سفر می‌کند و بعد از آن عازم کشور پرو خواهد شد در این مصاحبه مکررا اشاراتی را به حرف‌هایی که دونالد ترامپ پیش از این علیه نهادهایی مثل ناتو و اتحادیه اروپا زده، داشت.

 

اوباما گفت: من معتقدم همگرایی اروپا یکی از بزرگترین دستاوردهای سیاسی و اقتصادی عصر نوین بوده که مزایای آن هم برای اعضای اتحادیه اروپا و هم برای آمریکا و کل جهان است.

 

رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا ادامه داد: اروپا بزرگتری شریک اقتصادی ماست و ما منافع اقتصادی عمیقی در اروپایی که با ثبات و رو به رشد باشد، داریم.

 

این در حالی است که دونالد ترامپ در زمان کمپین ریاست جمهوری ائتلاف آمریکا با نهادهایی مثل ناتو و اتحادیه اروپا و همچنین توافقاتی که در زمینه‌ مسائلی مثل آب و هوا و برنامه هسته‌ای ایران برقرار کرده، زیر سوال برده بود.

 

باراک اوباما در مصاحبه خود گفت: موفقیت و رشد تنها در محیط‌های برخوردار از ثبات، شفافیت و پیش بینی پذیری که در آنها حاکمیت قانون باعث حفظ حقوق افراد شده و احساس اطمینان به کارآفرین‌ها برای رشد پیدا کردن داده شده و احساس امنیت به تاجران بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری بدهد، به وجود خواهد آمد.

 

وی افزود: در خصوص جنگ در سوریه ما باید به ارزش‌ها و احترام به منزلت انسان که در بطن جوامع دموکراتیک و متکثر ما قرار دارد، پایبند باشیم.

 

اوباما گفت: ما در هر دو سوی اقیانوس اطلس با وظیفه تضمین پاسخگویی نهادهای سیاسی و سیاست‌های اقتصادی ما به نیازهای مردم رو به رو هستیم. بسیاری از مردم ما احساس می‌کنند که تجارت و جهانی سازی به ضرر آنها بوده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------