اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

پشت پرده الزام پزشکان به کارتخوان



اخبار,اخبار پزشکی

نایب رئیس اول شورای‌عالی نظام پزشکی در باره الزام پزشکان به نصب کارتخوان در مطب هایشان گفت: نگرانی من از این بابت است که نکند مافیایی با عنوان مافیای ورود دستگاه کارتخوان پشت پرده باشد و برخی افراد هم به صورت ناخواسته وارد این بازی شده باشند.

به گزارش ایرنا از سازمان نظام پزشکی، عزت‌اله گل‌علیزاده با بیان این مطلب افزود: حتما کسانی هستند که کارتخوان وارد کشور کردند. اگر اینطور نیست چه اشکال دارد که شرکت‌هایی که کارتخوان وارد کشور کرده‌اند، معرفی و مشخص شود که منتسب به چه کسانی هستند تا حداقل این شبهه برطرف شود. 

 

وی افزود: این روزها انواع و اقسام سلطان‌ها را می‌بینیم حال اگر سلطانی پشت پرده است که دستگاه کارتخوان وارد کشور کرده و به اشکال مختلف فشار وارد می‌کند تا جامعه پزشکی را تحت فشار قرار دهند، معرفی و مشخص شود که چرا و به چه شکلی و به چه میزان کارتخوان وارد کشور کرده‌اند. اگر چنین نیست این شرکت‌ها را اعلام کنند تا حداقل خیال‌مان راحت شود که مافیایی پشت این موضوع نیست.

 

نایب رئیس اول شورای‌عالی نظام پزشکی با بیان اینکه جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی تابع قوانین بوده و همکاری و همراهی لازم را خواهد داشت، گفت: اما جامعه پزشکی اجازه نخواهد داد که با ادبیات سخیف و مصاحبه‌های عجیب و غریب بخواهند زحمات این قشر را مورد تخریب قرار دهند.

 

وی گفت: زمانی که مصوبه به کارگیری سامانه فروشگاهی در مطب پزشکان مطرح شد، شورای نگهبان آن را رد کرد، اما این موضوع در بودجه آمد و ابلاغ شد. 

 

گل علیزاده اظهار داشت: به هر حال این ابلاغیه مستمسکی شده تا اهرم فشاری برای جامعه پزشکی قرار دهند. در این زمینه متاسفانه بحث فرار مالیاتی را مطرح کردند و گزارش کذبی به مرکز پژوهش‌های مجلس نسبت داده شد که حتی در صحن مجلس هم توزیع شد ولی بعدا با پیگیری که انجام شد اعلام کردند که این گزارش مرکز پژوهش‌ها نبوده است. در این مورد کمیسیون بهداشت و سازمان نظام پزشکی پیگیر موضوع هستند و امیدواریم با افراد خاطی برخورد شود.

 

وی افزود: به جرات می‌توان گفت که اعضای سازمان نظام پزشکی یکی از منضبط ‌ترین گروه‌ها در پرداخت مالیات بوده و هستند و اگر درصدی فرار مالیاتی هم در این حوزه وجود داشته، ناشی از نقص سیستم مالیاتی کشور است. ای کاش سازمان امور مالیاتی میزان پرداخت مالیات‌ پزشکان را با سایر اصناف مقایسه می‌کردند. ما سال‌ها با سازمان امور مالیاتی تفاهم‌نامه داشتیم و همکارانمان بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها اقدام می‌کردند.

 

گل‌علیزاده ادامه داد: از آنجایی که بحث الزام پزشکان به نصب کارتخوان در مطب‌هایشان در بودجه آمده، مستمسکی شده برای هجمه‌هایی که اخیرا بر جامعه پزشکی وارد می آورند. به‌طوریکه می‌بینیم بعضا مصاحبه‌ها و صحبت‌هایی با لحن و ادبیات بسیار بد مطرح می‌شود. باید پرسید چرا جامعه پزشکی را به این صورت زیر ذربین قرار داده‌اند؟. در حالیکه در قانون مالیات مستقیم، مالیات تمام اصناف مشخص شده است. بنابراین اینکه چرا جامعه پزشکی را مستثنی کردند جای تامل دارد.

 

گل‌علیزاده با بیان اینکه جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی تابع قوانین بوده و همکاری و همراهی لازم را خواهد داشت، گفت: اما جامعه پزشکی اجازه نخواهد داد که با ادبیات سخیف و مصاحبه‌های عجیب و غریب بخواهند زحمات این قشر را موردتخریب قرار دهند و زحمات چندین ساله این قشر را زیر سوال ببرند. جامعه پزشکی کسانی هستند که در دوران دفاع مقدس بیشتری خدمات را به رزمندگان اسلام ارائه دادند. آنها بعد از جنگ هم همین راه را ادامه دادند.

 

وی با اشاره به مباحث مطرح شده درباره پلمپ مطب‌های فاقد کارتخوان نیز گفت: در این زمینه به حقوق عامه استناد شده است، اما وقتی یک صنفی پروانه و نظام صنفی دارد، به این صورت برخورد کردن و حتی گفتن این جملات درست نیست. تهدید کردن کار خوبی نیست. به هر حال از نظر قانونی روال برخورد برای اصنافی که پروانه کسب دارند،‌ مشخص است و در خصوص صنف پزشکی مشخص کرده کمیسیون سه نفره‌ای با حضور نمایندگان تعزیرات، دانشگاه و سازمان نظام پزشکی مباحث و تخلفات را مطرح و بررسی کنند.

 

گل‌علیزاده تاکید کرد: به نظر بنده در این زمینه برخورد تحت عنوان حقوق عامه موضوعیتی ندارد. بنده دوستانی را که در این زمینه صحبت‌ می‌کنند، به خویشتن‌داری دعوت می‌کنم تا کمی ملایم‌تر صحبت کنند. با ادبیات بهتری هم می‌شود با صنف صحبت کرد. ای کاش در جلسات هماهنگی این مباحث، روسای نظام پزشکی‌ها هم دعوت می‌شدند. به هر حال هم باید قانون اجرا شود و هم موانع دیده شود. به عنوان مثال یکی از موانع این است که اگر مطبی تراکنش کمی داشته باشد، کارتخوان در اختیارش نمی‌گذارند. بنابراین ای کاش جلسات هماهنگی گذاشته می‌شد و حرف‌های یکدیگر را می‌شنیدیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------