ورزش بدن انسان را در برابر بیماری‌ها مقاوم می‌کند



اخبار,اخبار پزشکی,ورزش در خانه
یک کارشناس ورزشی معتقد است؛ ورزش کردن باعث تقویت سیستم ایمنی و مقاوم شدن بدن انسان در برابر بیماری‌ها می‌شود.

سالار نظری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این روزها که تب کرونا تقریبا همه کشور را فرا گرفته و همه توصیه می کنند تا کمتر از منزل خارج شویم می توان با انجام چند حرکت ورزشی ساده آن هم در منزل بدن خود را در برابر این بیماری مقاوم تر کنیم.

 

وی تصریح کرد: با انجام چند حرکت ورزشی ساده می توانیم به تقویت عضلانی و افزایش متابولیسم بدن کمک کرده و زمینه استحکام عضلات خود را فراهم آوریم که در نهایت باعث افزایش سلامتی و مقاومت بیشتر در برابر انواع بیماری ها می شود.

 

نظری افزود: اولین گام برای ورزش در خانه گرم کردن بدن با انجام حرکات کششی است که این کشش در عضلات باعث افزایش دمای بدن و اکسیژن رسانی بیشتر به سلول ها می شود.

 

این کارشناس ورزشی ادامه داد: یکی از بهترین ورزش هایی که می توان در منزل انجام داد، حرکت شنا است چرا که تعداد زیادی از عضلات بالا تنه را درگیر و بیشترین تاثیر را بر روی عضلات سینه، سرشانه و بازو دارد.

 

وی پلانک را دیگر حرکت ورزشی مناسبی دانست که می توان در منزل انجام داد و در خصوص آن گفت: این حرکت بهترین روش برای عضلات شکم و پهلو محسوب می شود و با انجام مکرر این حرکت به مرور می توان تاثیر آن را بر آب کردن چربی شکم و پهلو مشاهده کرد.

 

نظری ادامه داد: برای انجام این حرکت باید روی شکم دراز کشید و با کمک ساعد و پنجه های پا سعی کرد بدن خود را به مدت ۳۰ ثانیه در این وضعیت نگه داشت، در این ورزش عضلات قسمت میانی بدن که کمر و شکم است بیشترین فشار را تحمل می کنند.

 

این کارشناس ورزشی طناب زدن را نیز به ورزش دوستان خانگی توصیه کرد و گفت: این حرکت روشی موثر برای بالا بردن ظرفیت ریه ها و کمک کردن به بهبود گردش خون در بدن است.

 

وی ادامه داد: طناب زدن بهترین راه برای سوزاندن کالری است چرا که با بالا رفتن ضربان قلب و سرعت کالری سوزی، روند چربی سوزی هم افزایش می یابد.

 

نظری یادآوری کرد: طناب زدن یکی از موثرترین ورزش هایی است که برای قلب و عروق بسیار مناسب است زیرا باعث بالا رفتن مقاومت فیزیکی بدن می شود.

 

وی در پایان، بهترین تایم ورزش را نیز بستگی به خود افراد دانست و گفت: بلاید دید که در چه ساعتی از شبانه روز شادابی لازم وجود دارد چرا که انجام حرکت ورزشی در حالت خستگی و خواب آلودگی نمی تواند تاثیر مطلوبی به جا بگذارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------