وزارت بهداشت: داروی اختصاصی کرونا در ایران و سایر کشورها تا به امروز تولید نشده است



اخبار,اخبار جدید,اخبار
رئیس اداره بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، ساخت داروی کرونا در ایران را تکذیب کرد.

«حسین عرفانی» رئیس اداره بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به گزارش پخش شده از رسانه ملی درباره تولید داروی درمان و کنترل کرونا توسط یک شرکت داروسازی و عرضه آن در فروردین یا  اردیبهشت سال آتی بیان کرد: بنده در این رابطه که داروئی برای درمان یا پیشگیری از کرونا تولید یا تایید شده باشد، اطلاعی ندارم. البته باید اشاره کنم که بنده مسئولی هستم که پیش از دیگران در این زمینه باخبر می‌شوم. من که باید باخبر باشم؛ بی‌خبر هستم. 

 

وی افزود: بنده نمی‌دانم که شرکت داروئی مذکور چه ادعائی در کجا کرده است، اما بطور کلی اعلام می‌کنم تا امروز، درمان واقعا اختصاصی برای مقابله با ویروس کرونا نداشته‌ایم. آنچه مبنای درمان ما است، تجارب و آخرین مقالات علمی کشور چین و باقی کشورها است که در یک کمیته‌ علمی کشوری گردآوری می‌شود. این کمیته شامل متخصصان عالی کشور از رشته‌های مختلف مرتبط با این بیماری است. بحث و بررسی مقالات در این کمیته، برآیندگیری می‌شود و با اجماع در قالب دستور عمل کشوری ابلاغ می‌شود. 

 

عرفانی اشاره کرد: این دستور‌العمل کشوری، از آغاز فصل زمستان تاکنون چهار مرتبه بازنگری شده است. آخرین شماره آن هم همین دیروز به تمام دانشکده‌های دانشگاه‌های علوم پرشکی ابلاغ شد. 

 

رئیس اداره بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، بیان کرد: تمام تلاش ما این است که پروتکل‌ داروئی ما به بیمارانی برسد که نیازمند درمان هستند؛ اینطور نباشد که دارو برای پیشگیری استفاده شود یا اگر کسی مشکوک و دارای علائم سرفه یا تب باشد، تقاضای دارو کند. 

 

عرفانی در پایان گفت: اگر داروئی پیدا شود، دسترسی و تاثیرات مثبت درمانی آن دارو مورد بررسی قرار می‌گیرد، سپس نتیجه گرفته می‌شود که می‌توانیم این دارو را به بیمارانمان بدهیم یا خیر. این که یک شرکت داروئی در کشور یا کشورهای دیگر، بتواند داروی اختصاصی کرونا تولید کند را تا به امروز نداشته‌ایم. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------