همکاری دو غول داروسازی جهان برای ساخت واکسن کرونا



اخبار,اخبار پزشکی,واکسن کرونا
دو شرکت بزرگ داروسازی سانوفی و گلاکسواسمیت‌کلاین برای ساختن واکسنی برای کووید-۱۹ بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا همکاری می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وب‌ام‌دی، شرکت سانوفی بر پژوهش‌های پیشینش برای ساختن واکسن بر ضد ویروس کرونای  عامل سارس (نشانگان شدید حاد تنفسی) متکی است که خویشاوندی نزدیکی با ویروس جدید کرونا (ویروس سارس-کوو-۲) دارد.

 

سانوفی از تکنولوژی به نام «پلتفرم دی‌ان‌ای نوترکیب» برای ساختن رمز ژنتیکی به شکل DNA از  پروتئین‌های سطح ویروس جدید کرونا استفاده خواهد کرد.

 

شرکت گلاکسواسمیت‌کلاین قصد دارد تجربه قبلی‌اش را در ساختن «ادجوآن‌ها»-  ترکیباتی که به واکسن اضافه می‌شوند تا پاسخ دستگاه ایمنی به آن را تقویت کنند- به کار ببرد.

 

ادجوآن‌ها میزان پروتئین واکسن مورد نیاز برای هر دوز را کاهش می‌دهند به این ترتیب سازندگان واکسن می‌تواند مقادیر بیشتری واکسن تولید کنند.

 

سانوفی و گلاکسواسمیت‌کلاین امیدوارند کارآزمایی بالینی واکسن‌شان را تا پایان امسال شروع کننند. در صورت موفقیت در این آزمایش‌ها واکسن آنها در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ برای استفاده عمومی در دسترس خواهد بود.

 

چندین شرکت و گروه پژوهشی دیگر نیز در حال تلاش برای تهیه واکسنی بر ضد کووید-۱۹ هستند. شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی «مودرنا» و چند گروه دیگر آزمایش واکسن‌های‌شان در انسان‌ها را آغاز کرده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------