تاثیر پوشیدن ماسک بر تعاملات افراد



اخبار,اخبار پزشکی,تاثیر پوشیدن ماسک بر تعاملات افراد
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که افراد برای تشخیص احساسات فردی نیازمند مشاهده چهره افراد هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از نیوز، آیا تاکنون اندیشیده‌اید که پوشیدن ماسک چگونه می‌تواند بر تعاملات انسانی تاثیر داشته باشد و در دوران همه‌گیری کووید-19 نیز تاثیرگذار بوده است؟.

 

افراد معمولا با نگاه به چهره فرد دیگر، می‌توانند بفهمند که دیگران چه فکر یا چه احساسی دارند.

 

با توجه به اینکه افراد معمولا در زمان گفت‌وگو به چشم دیگران نگاه می‌کنند، اما برای تشخیص احساس، بینی، دهان و فک را نیز ارزیابی می‌کنند.

 

افراد احساس خوشبختی، غم، اندوه و ناامیدی را به‌راحتی در چهره نشان می‌دهند. گشودگی لب‌ها نشانه‌ای برای شادی و بستن آنها نشانه‌ای برای ناراحتی است.

 

این احساسات جهانی و در همه فرهنگ‌ها قابل‌تشخیص است.

 

انسان بلافاصله بعد از دیدن چهره فرد مقابل، تصویر ذهنی خود را از فرد تفسیر می‌کند و مشاهده لبخند شخص واکنشی نسبت به آن ایجاد خواهد کرد.

 

اما اکنون میلیون‌ها نفر از مردم جهان برای کاهش انتقال کروناویروس از ماسک استفاده می‌کنند و همین باعث شده که به‌راحتی چهره فرد را نبینیم و نتوانیم احساس او را تشخیص دهیم.

 

در حال حاضر، به دلیل بیماری همه‌گیر کروناویروس ترس در میان افراد بسیار زیاد است.

 

آنچه باعث ترس و عدم اطمینان شده، این است که بسیاری از افراد آلوده علایمی ندارند، بااین‌حال، به‌عنوان ناقل ویروس هستند و زمانی که افراد، شخصی را با ماسک می‌بینند، بیشتر وحشت می‌کنند که آیا ناقل این ویروس هستند یا خیر؟.

 

البته در این میان گروهی هم هستند که از پوشیدن ماسک اجتناب می‌کنند، اما ماسک به‌عنوان ابزار مراقبتی در مقابل دیگران است و برای افرادی که ناقل بدون علامت هستند، بسیار کاربردی است.

 

افراد با پوشیدن ماسک این پیغام را به دیگران ارسال می‌کنند که سلامت خود و دیگران برای آنان اهمیت دارند. استفاده از ماسک به‌عنوان نمادی از تمایل انسان‌ها برای مراقبت از دیگران است. پس پشت آن ماسک، صورت فردی است که می‌توانید به‌راحتی به او اعتماد کنید، زیرا برای سلامتی خود و دیگران ارزش قائل است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------