استفاده از آنتی‌اکسیدان جدید از بیماری قلبی پیشگیری می‌کند



اخبار,اخبار پزشکی,بیماری قلبی
محققان با آزمایش روی مدل‌های حیوانی، آنتی اکسیدان جدیدی موسوم به MitoQ را شناسایی کردند که قادر است در دوران جنینی، عوامل منجر به بروز بیماری‌های قلبی را در دوران بزرگسالی مهار کند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ساینس، پیش از این مستنداتی به دست آمده است که نشان می‌دهد علاوه بر فاکتورهای خطر مربوط به سبک زندگی مانند استعمال دخانیات و چاقی، عوامل محیطی در دوران حساس رشد جنین در رحم مادر، در بلند مدت می‌تواند سلامت قلب و عروق را به خطر بیندازد.

 

کمبود اکسیژن در رحم با عنوان هیپوکسی مزمن مرگبار، یکی از متداول‌ترین مشکلاتی است که در دوران بارداری انسان بروز می‌کند. کمبود اکسیژن‌رسانی به جنین در حال رشد می‌تواند در جریان فرایندی موسوم به استرس اکسیداتیو منجر به آسیب قلبی و عروقی آن شود. استرس اکسیداتیو معمولا در میتوکندری سلول‌ها که محل تولید انرژی هستند، رخ می‌دهد.

 

محققان کمبریج با استفاده از آنتی اکسیدان MitoQ توانستند میتوکندری را هدف بگیرند و استرس اکسیداتیو آن را کاهش دهند. این آنتی اکسیدان قبلا در آزمایشات انسانی نیز مورد استفاده قرار گرفته است، اما به اعتقاد محققان هنوز راه درازی تا استفاده از آن برای مادران باردار باقی مانده است.

 

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، بیماری‌های قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می‌شوند و حدود ۸۰ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی با اتخاذ شیوه سالم زندگی و فعالیت بدنی قابل اجتناب هستند.

 

فشار خون، قند خون و کلسترول بالا، استعمال دخانیات، چاقی و مصرف ناکافی میوه و سبزیجات، از مهمترین عوامل خطر این عارضه محسوب می شوند.

 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Science Advances منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024