۲۰ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف قهوه راهی بیمارستان شدند



اخبار,اخبار پزشکی,مسمومیت با مصرف قهوه در فارس
رئیس مرکز اورژانس فارس گفت: به تازگی، ۲۰ مورد مسمومیت با قهوه با علائم سردرد، تهوع و تشنج در استان فارس گزارش شده است.

به گزارش فارس، محمدجواد مرادیان با بیان این خبر گفت: پس از دریافت گزارش یکی از بیمارستان‌ها به مرکز اداره عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز مبنی بر مراجعه دو نفر با علائم سردرد، سرگیجه و مسمومیت به دلیل مصرف قهوه، این موضوع با حساسیت ویژه پیگیری شد.

 

وی افزود: در یک هفته اخیر، به تمام بیمارستان‌ها و مراکز اورژانس ۱۱۵ در خصوص مسمومیت با قهوه اطلاع رسانی شد تا در صورت داشتن مراجعه و یا تماسی مبنی بر مسمومیت قهوه موارد به سرعت، اطلاع‌رسانی و پیگیری شود.

 

مرادیان با اشاره به اینکه قهوه‌ای در بازار توزیع شده که میزان کافئین بالاتری نسبت به قهوه‌های معمولی دارد، از شهروندان خواست قهوه را از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز بهداشتی تهیه و مصرف کنند.

 

رئیس اورژانس استان فارس افزود: این موضوع از طریق معاونت بهداشت و سازمان‌های مربوطه برای پیشگیری و از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و پزشکی قانونی برای تشخیص کامل و نهایی در حال بررسی است.

 

وی با تاکید بر اینکه شهروندان در صورت مصرف قهوه و مواجه شدن با هر گونه علائم سردرد، سرگیجه و تهوع و تشنج به سرعت با اورژانس ۱۱۵ و یا از سامانه ۱۹۰ موضوع را پیگیری کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------