هر فرد برای سه کد ملی می‌تواند واکسن آنفولانزا دریافت کند



اخبار,اخبار پزشکی,واکسن آنفولانزا
مدیر کل امور دارو سازمان غذا و دارو گفت: هر فرد برای سه کد ملی می‌تواند واکسن آنفولانزا دریافت کند و امیدواریم بتوانیم از قاچاق معکوس آن جلوگیری کنیم.

به گزارش ایلنا، سید حیدر محمدی، مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در جمع خبرنگاران با اشاره به توزیع واکسن آنفلوآنزا گفت: برنامه‌ای که برای توزیع واکسن آنفلوآنزا داریم، به این صورت است که داروخانه‌های سراسر کشور برای اولویت‌های دوم به بعد که هنوز توزیع نشده، از طریق سامانه تی تک که داروخانه‌ها به آن دسترسی دارند، می‌توانند وارد سامانه شوند و نام کاربری و رمز عبور سامانه‌ی مذکور به کلیه داروخانه‌ها پیامک می‌شود.

 

وی ادامه داد: با همکاری وزارت ارتباطات قرار شد نام کاربری و کلمه‌ی رمز عبور به شماره تماس کل مدیران موسسه‌های داروخانه پیامک شود، خواهش ما این است که موسس‌های کل داروخانه‌ها از این طریق وارد سامانه ttac.ir شوند و از این طریق بعد از توزیع واکسن کلیه تراکنش‌های مربوط به واکسن را باید در سامانه ثبت کنند.

 

محمدی بیان کرد: هر نفر برای سه کد ملی می‌تواند واکسن دریافت کند، که فقط هر نفر یک بار می‌تواند از آن استفاده کند، امیدواریم بتوانیم از قاچاق معکوس آن جلوگیری کنیم.

 

وی افزود: خواهش ما این است که تمام داروخانه‌ها در این زمینه با ما همکاری داشته باشند و حتما از طریق سامانه اقدام کنند، کسانی هم که پیامک رمز عبور برای آنها ارسال نمی‌شود به معاونت غذا و داروی شهر مربوط مراجعه کنند تا پیامک برای آنها ارسال شود.

 

محمدی در مورد فاز دوم توزیع افزود: امیدواریم از هفته‌ی آینده، بخش اول وارد بازار شود و تلاشمان را می‌کنیم که تا پایان مهر ماه اولین توزیع را برای اولویت دوم که سالمندان بالای ۶۵ سال و کودکان ۵ ماه تا ۶ سال هستند داشته باشیم، اولویت سوم هم سایر افراد جامعه هستند.قیمت واکسن حدود ۴۴ هزار تومان خواهد بود.

 

وی در پایان گفت: برنامه ریزی ما برای واکسن تعداد خیلی بیشتری بود ولی به دلیل مشکلات نقل و انتقال ناشی از تحریم به سختی توانستیم بخشی از آن را تامین کنیم و امیدواریم بخشی از آن هفته‌ی آینده وارد کشور شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------