اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

داروی آزمایشی که از تکثیر کرونا جلوگیری می‌کند



اخبار,اخبار پزشکی,دارو کرونا
محققان "دانشگاه ایالتی جورجیا" (Georgia State University) اخیرا اظهار کرده‌اند داروی آزمایشی "مولنوپیراویر" (Molnupiravir ) می‌تواند از تکثیر ویروس‌هایی مانند ویروس کرونا جلوگیری کند و مانع از پخش شدن ویروس در بدن شود.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، مطالعه جدید محققان آمریکایی نشان داده یک داروی ضد ویروسی خوراکی آزمایشی در طی ۲۴ ساعت انتقال ویروس کرونا را کاملاً سرکوب می‌کند.

 

این داروها که "مولنوپیراویر" نامیده می‌شوند از تکثیر ویروس و گسترش آن در سراسر بدن جلوگیری می‌کنند. محققان دریافتند که این دارو باعث جلوگیری از انتقال بیماری در راسوهای اهلی آلوده به کووید-۱۹ به یکدیگر می‌شود، اما راسوهایی که این دارو را دریافت نکرده‌اند باعث گسترش بیماری می‌شوند.

 

محققان می‌گویند اگر چنین اتفاقی در بدن انسان نیز پس از مصرف دارو رخ دهد این به آن معناخواهد بود که بیماران مبتلا به کووید-۱۹ پس از مصرف آن دیگر ویروس را به دیگر افراد انتقال نخواهند داد.

 

دکتر "ریچارد پلمپر" (Richard Plemper) ، استاد موسسه علوم پزشکی پزشکی این دانشگاه گفت: این اولین آزمایش داروی خوراکی مذکور است که به سرعت مانع انتقال کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲می شود. مولنوپیراویر می‌تواند تغییردهنده بازی باشد.

 

مولنوپیراویر یک داروی ضد ویروسی است که در دانشگاه اموری ، آتلانتا ، توسط شرکت نوآوری دارویی "داریو" (DRIVE) توسعه یافته است.

 

این دارو در ابتدا برای درمان آنفلوانزا مورد استفاده قرار می‌گرفت و با ایجاد خطا در هنگام تکثیر آر.ان.ای ویروسی، از تکثیر ویروس جلوگیری می‌کرد. مطالعه محققان در آوریل ۲۰۲۰ نشان داد که مولنوپیراویر می‌تواند از آسیب شدید ریه در موش‌های آلوده به ویروس کرونا جلوگیری کند.

 

این دارو در حال حاضر در مرحله آزمایشات بالینی فاز ۲/۳ است اما انتظار نمی رود داده‌های این آزمایش تا مه ۲۰۲۱ در دسترس باشد.

 

در این مطالعه جدید که در مجله " Nature Microbiology" منتشر شد محققان توانایی مولنوپیراویر را در جلوگیری از گسترش ویروس در راسوها مورد ارزیابی قرار دادند.

 

دکتر "رابرت کاکس" (Robert Cox) ، نویسنده اصلی مقاله ، گفت: ما معتقدیم که راسوهای اهلی یک مدل انتقال مناسب هستند زیرا به راحتی کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ را گسترش می‌دهند، اما بیشتر آنها به نوع حاد بیماری مبتلا نمی‌شوند که این موضوع همانند نتایج دیده شده در بیماران جوان مبتلا به کروناویروس است.

 

محققان طی مطالعه ۶ راسوی اهلی را با کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ آلوده کردند و سپس سه نفر از آنها را با این دارو درمان کردند.در مرحله بعدی ، تیم ۱۲ راسوی آلوده نشده را مورد بررسی قرار دادند و دو راسو را در یک قفس با حیوانات بیمار قرار دادند و هشت روز آنها را مورد بررسی قرار دادند هیچکدام از راسوهایی که با راسوهای بیمار که با این دارو تحت درمان قرار گرفته بودند در یک قفس بودند به ویروس مبتلا نشدند. راسوهایی که با این دارو درمان شده بودند هنگامیکه با راسوهای آلوده در یک مکان قرار گرفتند آلوده نشدند و حیواناتی که توسط این دارو درمان نشده بودند بیمار شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------