اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

دوچرخه های عمومی هوشمند عامل انتقال کرونا هستند



اخبار,اخبار پزشکی,دکتر مردانی
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا دوچرخه های عمومی هوشمند را عامل انتقال ویروس کرونا دانست و به مردم توصیه کرد حین استفاده از آن دستکش بپوشند.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود مردانی افزود: دوچرخه های عمومی هوشمند مستقر در ایستگاه‌های مختلف سطح شهر با توجه به آنکه روزانه مورد استفاده افراد مختلف قرار می گیرند، می توانند عامل بسیار مهمی در انتقال ویروس کرونا به دیگران باشد.

 

وی با بیان اینکه ویروس کرونا بر روی هرگونه سطوح در فضای باز بعد از ۶ تا ۱۲ ساعت از بین می‌رود، تصریح کرد: افرادی که از دوچرخه های عمومی هوشمند مستقر در سطح شهر استفاده می کنند، لازم است برای حفظ سلامتی خود و در امان ماندن از ویروس کرونا همواره اسپری الکل را به همراه داشته و قسمت های قرار گرفتن دست ها را با الکل ضدعفونی کرده و پس از گذشت چند دقیقه از استفاده کنند.

 

سرویس های بهداشتی عمومی خطرناک هستند

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: سرویس های بهداشتی به خصوص توالت های فرنگی در اماکن عمومی و بوستان ها با توجه به عدم ضدعفونی مناسب و مکرر، می‌توانند عامل خوبی برای انتقال ویروس کرونا به دیگران باشند.

 

وی تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده صحیح از ماسک های استاندارد افزود: باید برای کاهش هر گونه احتمال انتقال کرونا از طریق سرویس های بهداشتی عمومی با مواد ضد عفونی یا وایتکس رقیق شده در آب این گونه مکان‌ها به طور مکرر ضدعفونی و شستشو شوند زیرا با توجه به فضای عموما بسته، مکان خوبی برای انتقال کرونا یا هر گونه بیماری عفونی به شمار می رود.

 

پزشکان سونوگرافی کاورهای شفاف یکبار مصرف استفاده کنند

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا سونوگرافی می تواند عامل انتقال کرونا باشد نیز گفت: پزشکان پرتلاش سونوگرافی باید برای جلوگیری از انتقال احتمالی ویروس کرونا به دیگران از کاورهای پلاستیکی شفاف یکبار مصرف برای دستگاه‌های پروب خود استفاده کنند.

 

پروب به دستگاهی گفته می‌شود که پزشکان سونوگرافی توسط آن از قسمت های مختلف بدن تصویر برداری می کنند.

 

 وی در خصوص آثار اجرای طرح محدویت های اجتماعی نیز گفت: با توجه به روند موجود، امیدوارم از اول ماه آینده شاهد کاهش شدید آمار مبتلا به ویروس کرونا باشیم.

 

از زمان شیوع کرونا در جهان (اواخر سال گذشته) تا کنون حدود ۶۲ میلیون نفر از مردم جهان به این ویروس مبتلا شده و حدود یک میلیون ۵۰۰ هزار نفر جان باخته اند.

 

شمار تلفات ویروس کرونا در ایران نیز تا کنون به ۴۹ هزار و ۳۴۸ نفر رسیده است.

 

محدودیت‌های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می‌شود.

 

بر اساس این محدودیت‌ها مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل می‌شوند، ادارات دولتی در حد تعطیل و با حداقل کارکنان فعالیت می‌کنند، تردد بین شهری با خودروهای پلاک غیر بومی ممنوع است و هر گونه تردد با خودرو از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای قرمز ممنوع است. با اجرای این محدودیت‌ها ۸۷ شهر از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------