کرونای انگلیسی در پاکستان و امارات/ کرونای انگلیسی از ۲ ماه پیش در آلمان وجود داشته است



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در پاکستان
وزارت بهداشت ایالت سند پاکستان امروز از شناسایی ۳ مبتلا به کرونای جدید انگلیسی در شهر کراچی خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت بهداشت ایالت سند پاکستان امروز سه شنبه اعلام کرد: ۳ فرد مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا در شهر کراچی پاکستان شناسایی شدند.

 

به گزارش الجزیره، این افراد که به تازگی از کشور انگلیس به پاکستان آمده اند، مورد آزمایش قرار گرفته و ابتلای آنها به ویروس COVID-۱۹ معروف به کرونای انگلیسی تایید شده است.

 

این در حالیست که وزیر بهداشت انگلیس ۱۴ دسامبر سال جاری میلادی اعلام کرد که نوع جدیدی از ویروس کرونا در این کشور کشف شده است که در حال گسترش سریع‌تر از شکل اصلی آن است.

 

سازمان بهداشت جهانی نیز امروز اعلام کرد که ظهور گونه‌های جدید کرونا، به چالش سلامتی سال ۲۰۲۱ میلادی، تبدیل خواهد شد.

 

این سازمان بین‌المللی هشدار داد که در سال آتی، جامعه جهانی با چالش‌های جدید و گونه‌های جدیدی از کووید ۱۹، دست و پنجه نرم خواهد کرد.

 

سازمان بهداشت جهانی توجه ویژه به مطالعه پیرامون گونه‌های جدید کرونا از جمله انواع شایع در انگلیس و آفریقای جنوبی و به اشتراک گذاشتن تحقیقات پیرامون این موضوع را از اولویت‌های سال ۲۰۲۱ معرفی کرد.

 

کرونای انگلیسی به امارات رسید

«عمر عبدالرحمن الحمادی» سخنگوی وزارت بهداشت امارات در یک کنفرانس خبری گفت: موارد محدودی از ابتلا به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی شناسایی شدند.

 

وی افزود: ویروس جهش یافته در تست کرونای افرادی که از خارج کشور آمده‌اند شناسایی شده است و باید همه اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با آن انجام شود.

 

امارات متحده عربی نخستین کشور عربی حاشیه خلیج فارس بوده که موارد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در آن مشاهده شده است.

 

پیش‌تر کشور عمان اعلام کرده بود که چهار مورد مشکوک ابتلا به ویروس جهش یافته در این کشور شناسایی شده است.

 

وزارت بهداشت امارات متحده عربی روز سه شنبه اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۵۰۶ مورد جدید ابتلا به کووید–۱۹ در این کشور شناسایی شده است. همچنین شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۲۰۴ هزار و ۳۶۹ نفر رسیده است.

 

***

 

کرونای انگلیسی از ۲ ماه پیش در آلمان وجود داشته است

مقام‌های وزارت بهداشت آلمان امروز سه‌شنبه اعلام کردند نسخه جهش‌یافته ویروس کرونا که مقام‌های انگلیس برای نخستین بار چند هفته پیش از کشف آن خبر دادند از ماه نوامبر در آلمان وجود داشته است. 

 

«لاور ساکسونی»، وزیر بهداشت آلمان می‌گوید محققان توانسته‌اند توالی نسخه جدید ویروس را در فردی که نوامبر سال جاری به آن مبتلا شده بود شناسایی کنند. 

 

در بیانیه ساکسونی آمده است: «این همان گونه‌ای است که گفته می‌شود عامل عفونت‌های زیادی در جنوب انگلستان بوده است.»

 

طبق اعلام وزیر بهداشت آلمان گونه جدید این ویروس در بدن بیمار مسنی کشف شده که به بیماری‌های زمینه‌ای هم مبتلا بوده و بعداً فوت کرده است. همسر ایشان هم به این ویروس مبتلا شد اما اکنون سالم است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------