اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

ژاپن وزارت خانه مبارزه با تنهایی تاسیس می کند



اخبار,اخبار پزشکی
«یوشیهیده سوگا» نخست وزیر ژاپن تصمیم گرفته است با هدف مبارزه با «افزایش خودکشی» در این کشور، وزارتخانه «مبارزه با تنهایی» تاسیس کند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه نیکی ژاپن، تعداد افرادی که در سال ۲۰۲۰ در ژاپن خودکشی کرده اند، به ۲۰ هزار و ۹۱۹ نفر رسیده که نخستین افزایش از زمان بحران مالی سال  ۲۰۰۹ است.

 

دولت ژاپن علت اصلی افزیش خودکشی را ناشی از فشارهای اقتصادی مانند سرخوردگی های اجتماعی ناشی از شیوع کرونا و بیکاری اعلام کرده است.

 

بر اساس این گزارش، کار از راه دور و عدم وجود ارتباطات اجتماعی در طول مبارزه ژاپن با ویروس کرونا سبب شده است که مردم بیشتر دچار استرس و تنهایی شوند انزوای مرتبط با همه گیری عامل اصلی افزایش خودکشی های ژاپنی در ۱۱ سال گذشته است.

 

نشریه ژاپنی نیکی نوشت که نخست وزیر «یوشیهیده سوگا» با تشخیص این مشکل جدی، روز جمعه یک وزارتخانه در کابینه راه اندازی کرد تا انزوای اجتماعی را برطرف کند. «تتسوشی ساکاموتو» که برای این عنوان منصوب شده است به عنوان هماهنگ کننده تلاش در چندین وزارتخانه و سازمان کار خواهد کرد.

 

سوگا در نشستی به ساکاموتو گفت: به خصوص زنان احساس انزوای بیشتری دارند و با افزایش نرخ خودکشی روبه رو هستند ،می خواهم شما موضوع را بررسی کنید و یک استراتژی جامع ارائه دهید.

 

ساکاموتو در ادامه نشست خود به خبرنگاران نیز گفت: «من امیدوارم که بتوانم فعالیت هایی را که مانع از تنهایی و انزوای اجتماعی می شود و از روابط بین مردم محافظت می کند، ارتقا دهم». دیگر مسئولیت های وزارتخانه وی رسیدگی به کاهش ولادت در ژاپن است.

 

تعداد کل مبتلایان به کرونا در ژاپن به حدود ۴۳۱ هزار نفر رسیده است حدود ۷ هزار و ۸۰۰ تن نیز در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------