اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

تلفن‌های هوشمند چهار حس اصلی را تحت تاثیر قرار می‌دهند



مضرات کار با گوشی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
به اعتقاد کارشناسان، تلفن‌های هوشمند در تضعیف چهار حس از حس‌های پنج‌گانه انسان سهیم‌اند و این کار را به صورت تدریجی انجام می‌دهند.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های عربی به نقل از کتابی تحت عنوان «A History of Seeing in Eleven Inventions» اعلام کردند، تکیه مفرط بشر به تلفن‌های همراه باعث کاهش قدرت حس بویایی، لامسه، شنوایی و چشایی شده و این دستگاه‌ها بخشی از افزایش سطح نگرانی، انزوا و افسردگی جامعه به ویژه جوانان را هم متحمل می‌شوند.

 

سوزان دینهام نویسنده این کتاب معتقد است حواس پنج‌گانه بشر برای تعامل با محیط طبیعی اطراف خود شکل گرفته‌اند در حالی که تعامل متقابلی با یکدیگر هم دارند.

 

به بیانی دیگر، حواس پنج‌گانه برای استفاده در آن واحد و در جهان واقعی شکل گرفته‌اند، اما وقتی ما چنین کاری را انجام نمی‌دهیم تاثیر منفی خود را بر حواس و حتی بهداشت روانی‌مان وارد می‌کنیم.

 

به زعم این کارشناس، وقتی ما ساعت‌های متمادی به صفحه تلفن همراه خیره می‌شویم، فقط حس بینایی‌مان مشغول فعالیت است و حس‌های دیگر (شنوایی، بویایی، لامسه و چشایی) از این فعالیت بی‌بهره هستند، و این مساله به تدریج منجر به تضعیف این حواس می‌شود.

 

با این حال به گفته کارشناس، راه‌های ساده‌ای برای حفظ توانمندی حس‌های پنج‌گانه وجود دارد که می‌توان آن را در روز انجام داد.

 

حس بویایی

 

می‌توان از طریق بوییدن چهار رایحه مختف ۲ بار در روز و هر بار به مدت ۳۰ ثانیه این حس را تقویت کرد.

 

چشایی

می‌توان حس چشایی را از طریق کاهش خوردن فست‌فودها و جایگزینی غذاهای سالم تقویت کرد.

 

لامسه

هر فرد باید توجه ویژه‌ای به سرانگشتان خود داشته باشد، هر یک از سرانگشتان سه هزار حسگر لمسی دارند که باید آنها را حفظ کرد، هرچه پوست انگشتان دست نرم‌تر باشد این حسگرا حساس‌تر خواهند بود.

 

از این رو می‌توان با انتخاب صابون مناسب و اختصاص دقایقی به دستان و پوست خود به این مهم نایل شد.

 

شنوایی

با تمرکز بر صداها می‌توان حس شنوایی را تقویت کرد، باید به صداها توجه کنیم و بکوشیم منبع آن را تشخیص دهیم. می‌توان این کار را هنگام پیاده‌روی در پارک و شنیدن صداهای طبیعی همچون صدای پرندگان به انجام رساند.

 

بینایی

حتماً سعی کنید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در روز خارج از خانه باشید و مصرف سبزیجات از جمله بروکلی را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------