اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

ابتلای 2 مورد به بیماری تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ مرگ 12 نفر در عراق



تب کریمه کنگو،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بنابر آمار غیررسمی ۲ مورد بیماری تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سید محمد آقا میری رئیس سازمان دامپزشکی گفت: تاکنون ۱ تا ۲ مورد بیماری تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان گزارش شده که خوشبختانه فوتی نداشتیم.

 

به گفته او،گرچه وزارت بهداشت  آمار مبتلایان تب کریمه کنگو را اعلام نکرده و این آمار به طور غیر رسمی به ما گزارش شده، اما با اقداماتی در حال مدیریت بیماری هستیم.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی می‌گوید، با توجه به آنکه کنه عامل بیماری تب کریمه کنگوست، با سم پاشی واحدهای دامداری درصدد کاهش بیماری هستیم.

 

آقامیری گفت: گرچه اعلام یک مورد بیماری زیاد است، اما در شرایط فعلی بیماری تب کریمه کنگو به صورت نگران کننده در کشور نیست.

 

همه ساله با آغاز فصل گرما و فعالیت کنه ها احتمال شیوع تب کریمه کنگو در کشور وجود دارد که بنابر هشدارهای سازمان دامپزشکی افراد از کشتار غیرمجاز دام در معابر و منازل باید اجتناب کنند و دامداران ضمن رعایت موارد بهداشتی، سم پاشی واحدهای دامداری را در دستور کار خود قرار دهند.

 

***

 

افزایش شمار مبتلایان به تب کریمه کنگو در عراق؛ دستکم ۱۲ نفر جان‌باختند

وزارت بهداشت عراق روز سه‌شنبه ۱۰ مه اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون دست‌کم ۱۲ نفر در این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، معروف به تب کنگو از دست داده‌اند.

 

سیف البدر، سخنگوی وزارت بهداشت عراق همچنین شمار مبتلایان به تب کنگو در این کشور را ۵۵ نفر اعلام کرد.

 

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، انتقال این بیماری به انسان از طریق نیش کنه یا پس از تماس با خون حیوانات آلوده، در حین یا بلافاصله پس از ذبح دام انجام می‌شود.

 

به گفته مقامات بهداشتی عراق حدود ۲۹ مورد ابتلا به تب کنگو در استان فقیرنشین «ذی‌قار» ثبت شده است که ۶ نفر از آن‌ها جان باخته‌اند.

 

مردم و به‌خصوص روستانشینان در استان ذی‌قار در جنوب عراق به کار پرورش گاو، گوسفند، بز و گاومیش مشغول هستند. از این احشام به عنوان ناقلان تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نام می‌برند.

 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عراق، دامداران و کارگران کشتارگاه‌ها بیشتر در معرض ابتلا به تب کنگو قرار دارند.

 

پیشتر گزارش‌ها از ثبت ۴۰ مورد ابتلا به تب کنگو در عراق خبر داده بودند که ۸ نفر از آن‌ها جان باخته‌اند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت عراق روز سه‌شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما به مرحله همه‌گیری این بیماری نرسیده‌ایم اما شمار مبتلایان به تب کنگو بیشتر از سال پیش است.»

 

به گفته این مقام بهداشتی عراق، کارهای انجام شده برای مهار این بیماری ویروسی کافی نبوده است.

 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مسئولان عراقی با افزایش شمار مبتلایان به تب کنگو در این کشور، اقدام‌های لازم برای شناسایی کشتارگاه‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، آغاز کرده‌اند.

 

مسئولان بهداشتی تعدادی از استان‌های عراق از جمله نجف، نینوا و کرکوک در روزهای گذشته از ابتلای ساکنان این مناطق به تب کنگو خبر داده‌اند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------