اصفهان با ۳۲۳ مبتلا به کرونا همچنان در وضعیت هشدار است



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا

آرش نجیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا نوزدهم اسفند از یکهزار و ۸۵ نمونه مشکوک گرفته شده در این استان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، جواب آزمایش ۳۲۳ مورد ابتلا به کرونا مثبت و قطعی و جواب ۷۶۲ مورد منفی بود.

 

بر این اساس، نرخ رشد ابتلا به بیماری کرونا در استان اصفهان در یک روز اخیر ۱۴ درصد بود.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان‌اینکه مبتلایان به این بیماری ۲۰۴ مرد و ۱۱۹ زن هستند، اضافه کرد: میانگین سنی آنها ۵۸ سال است.

 

وی ادامه داد: تاکنون از بین آنها ۱۵ تن فوت کردند، ۲۵ تن پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند و ۲۸۳ تن بستری و تحت درمان هستند.

 

نجیمی، شمار بیماران شناسایی شده در شهرستان های مختلف را به ترتیب در اصفهان ۱۸۰، نجف‌آباد ۲۰ ، شاهین شهر و میمه ۱۶، نطنز ۱۳ ، اردستان ۱۳ ، مبارکه ۱۳ ، لنجان ۱۲ ، نایین ۱۱ ، گلپایگان ۱۰، خمینی شهر ۹، شهرضا هشت، فلاورجان هشت، خوانسار چهار، سمیرم سه، چادگان ۲ و فریدن ۲ تن اعلام کرد.

 

وی درباره اینکه چرا اسامی برخی از شهرستان ها در این فهرست، وجود ندارد، توضیح داد: بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا در برخی مناطق به شهرستان های همجوار خود منتقل می شوند به همین دلیل آمار آنها به صورت تجمیعی ارائه می شود به عنوان مثال، بیماران کرونا در تیران و کرون به نجف آباد و در دهاقان به شهرضا منتقل می شوند.

 

وی میانگین سنی افراد فوت کرده بر اثر ابتلا به کرونا در این خطه را ۶۴ سال اعلام و تصریح کرد: تا کنون کمترین سن آنها ۱۷ سال و دارای بیماری زمینه ای بود و پس از آن، یک فرد ۴۴ ساله است و سایر بیماران جان باخته بالای ۶۰ سال سن دارند.

 

نجیمی، نرخ رشد افراد بهبود یافته در استان اصفهان در یک روز اخیر (نوزدهم نسبت به هجدهم اسفند) را ۱۹ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: نرخ رشد افراد بهبود یافته در روز هجدهم نسبت به هفدهم اسفند نیز ۲۴ درصد بود.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با تاکید بر اجتناب از هرگونه اجتماع در شهرها و روستاها از برگزاری حراجی در تعدادی از فروشگاه ها انتقاد کرد و گفت که این کار بر خلاف همه توصیه های انجام شده در روزهای اخیر است.

 

امروز وزارت بهداشت ، آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان اصفهان ( مجموع اصفهان و کاشان) را ۶۰۱ تن اعلام کرد که بر این اساس، اصفهان پس از تهران، قم و مازندران در رتبه چهارم قرار دارد.

 

بر اساس آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، نرخ رشد ابتلا به کرونا در این خطه ( به جز شهرستان های کاشان و آران و بیدگل ) از جمعه تا امروز به ترتیب ۲۸، ۲۲ و ۱۴ درصد بوده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------