درباره ذات الریه جدید چینی چه می‌دانیم؟



ذات الریه جدید در چین،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
تعداد بیماران ذات الریه جدید بین کودکان چینی رو به افزایش است و نگرانی هایی را درباره تکرار تجربه کووید نوزده در محافل جهان ایجاد کرده است.

به گزارش شفقنا، در پی شیوع بیماری ریوی جدید در چین که مبلایان آن بویژه بین کودکان در حال ازدیاد است، بار دیگر نگرانی از تکرار شرایطی نظیر کووید نوزده در سراسر جهان ایجاد شده است.

 

براساس این گزارش، بیمارستان های چین اکنون از بیماریان مبتلا به ذات الریه بویژه بین کودکان مملو شده و تنها یکی از بیمارستان های این کشور بیش از سیزده هزار کودک بیمار را پذیرش کرده است با این حال برخی رسانه های چینی اعلام کرده اند که تعداد مبتلایان فراتر از پتانسیل های برخی بیمارستان ها است.

 

عفونت باکتریایی رایج بین کودکان چینی مایکوپلاسما پنومونیه نام دارد و از ماه می گذشته شروع به گسترش کرده و در این روزها به اوج خود رسیده است.

 

آیا ویروس جدید است؟

مقامات چینی رد کرده اند که دلیل افزایش نگران کننده موارد ابتلا به این بیماری ویروس جدید ناشناخته ای باشد و احتمال داده اند که این بیماری نتیجه بیماری های فصلی باشد که به طور منظم شیوع پیدا می کند زیرا این کشور در حال ورود به فصل زمستان است و هیچ گونه محدودیتی نسبت به ویروس کرونا نیز وجود ندارد.

 

 

براساس آنچه روزنامه سان انگلیس منتشر کرده، سازمان جهانی بهداشت رسما خواستار اطلاعات دقیقی درباره افزایش تعداد کودکان مبتلا به این بیماری شده و همین موضوع نگرانی هایی را در سراسر جهان ایجاد کرده است.

 

اما التهاب ریوی جدید چیست؟

براساس سازمان خدمات بهداشت ملی چین، این التهاب ریوی نوعی بیماری است که در التهاب ریه ها نمود می یابد و معمولا به دلیل عفونت رخ می دهد. در این بیماری، حال بیماران معمولا پس از دو الی چهار هفته بهبود می یابد اما کودکان، افراد مسن و افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی هستند، بیشتر در معرض خطر قرار دارند و در هنگام ابتلا به این بیماری به بستری در بیمارستان نیاز دارند.

 

این بیماری در چین باعث افزایش دمای بدن و سرفه در کودکان و علائم دیگری می شود که از آن جمله می توان به تنگی نفس، درد در قفسه سینه و بدن، خستگی، بی اشتهایی و خس خس سینه اشاره کرد.

 

کارشناسان بهداشت خاطرنشان می کنند که دلیل افزایش موارد ذات الریه در کودکان پکن و شمال چین هنوز مشخص نیست و احتمال می رود که دلیل آن بیش از یک بیماری باشد و موارد ناشی از سنسیشیال تنفسی و ویروسی، آنفلوآنزا و یا باکتری را از آن جمله عنوان کرده اند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------