فائوچی: ایمنی جمعی برابر کرونا نیازمند واکسینه ۹۰ درصد جمعیت است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
رئیس مرکز بیماری‌های عفونی در آمریکا گفته حصول ایمنی جمعی در برابر ویروس کرونا نیازمند این است که ۹۰ درصد جمعیت واکسینه شوند.

به گزارش فارس، «آنتونی فائوچی»، رئیس مرکز بیماری‌های عفونی آمریکا۲ در مصاحبه‌ای که پنجشنبه منتشر شده گفته که رسیدن به ایمنی جمعی در برابر بیماری همه‌گیر «کووید-۱۹» نیازمند این است که ۹۰ درصد از مردم واکسینه شوند.

  

مرکز کنترل بیماری‌ها اعلام کرده بیش از یک میلیون نفر از مردم آمریکا از تاریخ ۱۴ دسامبر به این سو اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. این رقم کمتر از ۰.۳ درصد جمعیت آمریکا است.

 

فائوچی در حال حاضر هم به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و هم به «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در زمینه این بیماری همه‌گیر مشورت ارائه می‌دهد.

 

او در مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز گفت که برآوردش را درباره اینکه چه بخشی از جمعیت باید واکسینه شوند تا ایمنی جمعی در برابر کرونا حاصل شود نسبت به چند ماه قبل بالاتر برده است.

 

فائوچی چند ماه قبل‌تر گفته بود رسیدن به ایمنی جمعی نیازمند تزریق واکسن به ۶۰ تا ۷۰ درصد از جمعیت خواهد بود.

 

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم سه هزار و ۵۳۴ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۳۲۶ هزار و ۱۱۹ نفر افزایش یافت.

 

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۲۳۸ هزار و ۴۹۶ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۱۸ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۶۵۵ نفر رسید.

 

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جان هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا مجدداً روندی افزایشی داشته است.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------