اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

وزارت بهداشت: شیوع کرونای انگلیسی در همه مناطق کشور



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه کرونای انگلیسی در همه نقاط کشور شیوع پیدا کرده است، گفت:نوجوانان و جوانان عامل پخش این ویروس و انتقال به دیگر افراد و به ویژه سالمندان هستند.

به گزارش فارس، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت امشب در برنامه خبر ۲۱ با اشاره به آخرین وضعیت انگلیسی در کشور، اظهار داشت: باید فرض کنیم ویروس کرونا انگلیسی در همه جای کشور وجود دارد.

 

وی گفت: همه باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند و این یک هشداری است و به محض مشاهده علائم کرونا مردم باید سریعاً به پزشک مراجعه کنند.

 

معاون کل وزیر بهداشت تاکید کرد: مردم باید از خوددرمانی خودداری کرده و این بسیار خطرناک است و اینکه باید از افراد مجرب استفاده کرده و از مراجعه یا مشاوره نیروهای خارج از سیستم درمانی خودداری کنند.

 

وی افزود: امروز بیش از ۸ هزار مبتلای جدید به کرونا داشتیم که با توجه به اینکه درصد ثبت تست‌های مثبت ما نیز افزایش یافته، باید فرض کنیم که این ویروس در همه جای کشور وجود دارد.

 

معاون کل وزیر بهداشت با تاکید بر این نکته که مردم باید رعایت سه گانه بهداشت شامل استفاده از ماسک، شستن دست ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را داشته باشند، خاطرنشان کرد: جوانان و کودکان به این نوع ویروس جهش یافته بیشتر مبتلا می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه کرونای انگلیسی در استانهای تهران، البرز، خوزستان و قزوین بیشتر دیده شده است،اضافه کرد: نوجوانان و جوانان عامل پخش کرونای انگلیسی هستند و می‌توانند افراد دیگر و ویژه بزرگسالان را به کام مرگ برسانند.

 

حریرچی با اشاره به هرم سنی افراد مبتلا به کرونا در کشور، تصریح کرد:‌  موارد ابتلا در سن ۵ تا ۱۷ سال افزایش یافته؛ به طوری که در استان تهران از ۴ درصد به ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

معاونم کل وزیر بهداشت ابراز داشت:موارد زیر ۱۲ سال بستری ها افزایش پیدا کرده است؛ضمن اینکه موضوع بسیار خطرناک در خصوص کرونا ویروس سرعت بالا و قدرت سرایت بسیار زیاد این ویروس است.

 

وی یادآور شد: این ویروس ظرف چند روز می‌تواند بیمار خود را بستری کرده و  می‌تواند در ظرف ۲ تا ۳ روز زیاد شود.

 

حریرچی  با اشاره به آخرین اطلاعات علمی و اطلاعات مربوط به سازمان جهانی بهداشت در خصوص ویروس کرونای انگلیسی، ابراز داشت: کسانی که قبلا به ویروس مبتلا شده بودند احتمال اینکه مجدد به این ویروس مبتلا شوند وجود دارد.

 

معاون کل وزیر بهداشت تصریح کرد: علائم کرونای انگلیسی با کرونای قبلی مشابه است؛ ضمن اینکه تا زمان سازمان گسترش واکسیناسیون و ایجاد ایمنی جمعی، باید رعایت بهداشت را داشته باشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------