کرم ضد آفتاب حاوی زینک اکساید



کرم ضد آفتاب حاوی زینک اکساید

کرم ضد آفتاب حاوی زینک اکساید

 

خورشید و نور آن در کنار فواید بی شمار، مضراتی هم داشته که در صورت عدم رعایت نکات مراقبتی باعث آسیب به پوست میشود. استفاده از انواع کرم‌ ضد آفتاب یا ژل ها و اسپری‌ های ضدآفتاب در این زمینه میتواند کمک کننده و مفید باشد. از دیگر خواص کرم های ضدافتاب میتوان به جلوگیری از ایجاد لک، کک و مک، چروک پوست و ضد جوش بودن آن اشاره کرد.

 

احتمالا نام اکسید روی را شنیده باشید. محصولات ضد جوش، ترمیم کننده و کرم های ضد آفتاب حاوی زینک اکساید، از این ماده در ترکیبات خود استفاده میکنند. در حال حاضر، طبق اعلام FDA تنها دو ماده فعال در ترکیبات ضدافتاب بی خطر و موثر هستند: اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم. کرم ‌های ضد آفتاب حاوی این مواد، ضد آفتاب معدنی (یا فیزیکی) محسوب می‌شوند. برخلاف همتایان شیمیایی خود که با جذب اشعه‌ های مضر خورشید کار می‌کنند، این ضد آفتاب ‌های معدنی با نشستن بر روی پوست و مسدود کردن یا انعکاس اشعه‌ های مضر، از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند. در ادامه بیشتر درباره این ماده، مزایا و معایب و میزان تاثیر آن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

زینک اکساید Zinc oxide چیست؟

زینک اکساید به عنوان یک ماده فعال و ایمن برای استفاده در کرم های ضد آفتاب مینرال یا طبیعی توسط FDA و متخصصان پوستی تایید شده است. این ماده برای جلوگیری از جوش، قرمزی، ترک خوردگی، درمان خارش و ترمیم زخم کاربرد دارد. توانایی اکسید روی در جلوگیری از نفوذ اشعه های مختلف به پوست، در کنار ترکیب آن با مسدود کننده‌ های UVB باعث شده تا کرم های ضد آفتاب حاوی زینک اکساید یکی از کامل ترین و موثرترین محصولات محافظت کننده موجود در بازار باشند. در بین برندهای معروف، ضد آفتاب ایزدین مدل Eryfotona از فرمول تولید مبتنی بر اکسید روی استفاده میکند. این ماده به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی برای افرادی که پوست حساس یا بیماری های پوستی جدی تری مانند اگزما و روزاسه دارند، به شدت توصیه میشود. 

 

البته که مزیت زینک اکساید به همین مورد ختم نمیشود و برای موارد بیشتری نیز کاربرد دارد. این ماده معدنی موضعی بوده و خاصیت درمانی دارد. به طور مثال برای مشکلاتی مثل سوختگی، التهاب و قرمزی، حساسیت های پوستی و حتی درمان یکسری از بیماری ها مثل بواسیر، یا مسائل مربوط به روده موثر است. گفتنی است مزایای این ماده محدود به موارد گفته شده نیست و در سطح وسیع تری قابل استفاده است.

 

فواید و مزایای استفاده از روی اکساید 

حفاظت از پوست در برابر اشعه UV یا نور ماورای بنفش خورشید

تاثیر سریع و جذب بالا

درمان آسیب های پوستی، آفتاب سوختگی و رفع خشکی پوست

بهبود و ترمیم سریع تر زخم ها 

کنترل میزان ترشح چربی روی پوست 

موثر برای انواع اگزما

قابل استفاده برای انواع تایپ پوستی

بهبود روند کلاژن سازی در سطح پوست و جلوگیری از پیری زودرس

دارای خاصیت ضد میکروب

کاملا بی خطر برای نوزادان 

 

عوارض استفاده از اکسید روی

در بیشتر موارد استفاده از این ماده معدنی هیچگونه عارضه ای نخواهد داشت اما در معدود دفعات ممکن است با نشانه هایی همچون سوزش، خارش و کمی تیرگی پوستی همراه باشد. به منظور اطمینان بیشتر در استفاده، مخصوصا برای کودکان، باید از نوع بدون عطر آن استفاده کرد. اما در رابطه با کرم های ضد آفتاب حاوی زینک اکساید تاکنون هیچ نوع مشکلی گزارش نشده است. تنها مشکلی که در رابطه با این محصولات وجود دارد این است که کرم‌ های ضدآفتاب اکسید روی معمولاً نامرئی نیستند و ممکن است رنگ سفیدی روی پوست باقی بگذارند، اما قطعا فرمول‌ ها هر سال با فناوری جدید، بهتر می‌شوند.

 

تاثیر زینک اکساید در کرم ضد آفتاب

شاید کرم ضدافتاب جذاب ترین محصول در مجموعه محصولات روتین مراقبت از پوست شما نباشد، اما آیا می دانستید که همین کرم مهمترین محصول ضد پیری است که می توانید بخرید؟ 

 

با استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب، می توانید پوست خود را در برابر اشعه های مضر UV که باعث پیری زودرس و آسیب هایی از جمله خطوط ریز، چین و چروک، لکه های تیره، کاهش کلاژن، از دست دادن قابلیت ارتجاعی و بافت خشن می شود، محافظت کنید. یکی از مؤثرترین ترکیبات ضدآفتاب که با همه نوع تایپ و رنگ‌های پوست سازگار است، اکسید روی نام دارد. این ماده قادر است اشعه مضر UVA و UVB را مسدود کند، هم در برابر نور مقاوم است و هم در برابر آب، بنابراین در آفتاب یا در آب تجزیه نمی شود.

 

در حال حاضر این عنصر محبوب و ثابت شده در ضد آفتاب های معدنی یا فیزیکی بکار میرود. برخلاف ضد آفتاب های شیمیایی که جذب پوست می شوند، ضد آفتاب اکسید روی با قرار گرفتن روی سطح پوست و ایجاد یک لایه حفاظتی، اشعه های خورشید را منحرف کرده و از نفوذ عوامل خارجی و رادیکال های آزاد جلوگیری میکند. این ماده به دلیل داشتن بافتی سنگین تر، ظاهری مات و سفید از خود به جای میگذارد که می تواند پوست را رنگ پریده یا خاکستری نشان دهد. برای حل این مشکل بسیاری از فرمول ‌ها از فناوری میکرونیزه برای کاهش اندازه ذرات اکسید روی استفاده می‌کنند، بنابراین وقتی روی پوست اعمال می‌شود شفاف به نظر می‌رسد. 

 

بهترین کرم های ضد آفتاب زینک دار

بهترین کرم های ضد آفتاب زینک دار

 

معرفی بهترین کرم های ضد آفتاب زینک دار

1. کرم ضد آفتاب ایزدین مدل Eryfotona Actinica

SPF 50

لوسیون مایع معدنی اکسید روی

مقاومت در برابر آب: 40 دقیقه

غیر چرب

 

فرمول سبک و ابریشمی ضد آفتاب اریفوتونا ایزدین متشکل از زینک اکسید خالص، باعث شده تا این محصول یکی از بهترین کرم های ضد آفتاب دارای اکسید روی شناخته شود. از این کرم برای جلوگیری موثر از آفتاب سوختگی حتی زیر آرایش میتوان استفاده کرد. مایع آن روی پوست احساس چربی یا چسبندگی ایجاد نمی کند و فینیش مات دارد. نظرات کاربران درباره این محصول جذب بالای آن بدون ایجاد اثر سفیدی روی پوست بوده است.

 

2. لوسیون ضد آفتاب بدون رنگ سان بوم

SPF 30

لوسیون اکسید روی معدنی و دی اکسید تیتانیوم

مقاومت در برابر آب: 40 دقیقه

غیر تحریک کننده

 

فرمول Sun Bum که با ترکیبی از اکسید روی و ضد آفتاب دی اکسید تیتانیوم ساخته شده است، حتی پوست واکنش پذیر را نیز تحریک نمی کند. این لوسیون صورت به دلیل عدم ایجاد قرمزی یا سوزش، با به دست آوردن امتیازی تقریباً عالی توانسته جزو برترین ضد آفتاب های حاوی زینک اکساید قرار بگیرد. به علاوه سوزشی برای چشم ها یا تداخلی در آرایش ایجاد نمی کند. 

 

3. کرم ضدآفتاب مینرال  ام دی سولارساینس

SPF 50

کرم معدنی اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم

مقاومت در برابر آب: 80 دقیقه

 

این کرم ضد آفتاب معدنی از برند MDSolarSciences حاوی مخلوطی از اکسید روی و دی ‌اکسید تیتانیوم بوده و یک جایگزین عالی برای مواد شیمیایی است. بدون عطر و بر پایه سیلیکون است، و بافت سبکی دارد، به همین دلیل در لیست 5 کرم ضد آفتاب زینک دار قرار گرفته است. نکته ای که باید درباره این محصول در نظر گرفت، با قرار گرفتن در دمای بالا، جدا می‌شود بنابراین باید قبل از استفاده آن را تکان دهید.

 

4. لوسیون ضد آفتاب صورت مینرال از برند جمهوری برهنه

SPF 30

لوسیون اکسید روی معدنی و دی اکسید تیتانیوم

مقاومت در برابر آب: 40 دقیقه

 

این محصول از برند BARE REPUBLIC مقرون‌ به ‌صرفه بوده و با فینیشی مات روی پوست شما احساس چسبندگی ایجاد نمی‌کند. رایحه دلپذیر در کنار مینرال بودن آن منجر به قرارگیری در لیست کرم های ضد آفتاب حاوی زینک اکساید شده است. اگر قصد رفتن به شنا را دارید، به یاد داشته باشید که فقط تا 40 دقیقه در برابر آب مقاوم بوده و بعد از آن نیاز به استفاده مجدد است. حتما توجه داشته باشید که قبل از استفاده باید لوله را تکان دهید، در غیر این صورت به صورت مایعی غیر یکنواخت خارج می شود.

 

5. کرم ضد آفتاب رنگی مدیلن

SPF 50

حاوی ویتامین C و E، فاقد پارابن

غیرکومدون زا

 

این محصول از برند medilann کاور بالایی داشته و با جلوگیری از بروز لک و چین و چروک به جوانتر نشان دادن پوست کمک میکند. همچنین حاوی گلیسرین بوده و مانع از خشکی پوست میشود. زینک اکساید بکار رفته در این کرم ضد آفتاب رنگی به مرور زمان جای جوش، زخم، خراش و بریدگی را ترمیم میکند.

 

تاثیر زینک اکساید در کرم ضد آفتاب

تاثیر زینک اکساید در کرم ضد آفتاب

 

جمع بندی

اغلب اوقات فراموش میکنیم که استفاده از ضد آفتاب  فقط منوط به حضور در زیر نور خورشید یا لب ساحل نیست. هر روز، حتی در داخل خانه، حتی در زمستان باید از این کرم استفاده کرد. با توجه به تعداد دفعات بالای استفاده از این محصول بهتر است از نوع طبیعی آن استفاده کرد زیرا همانطور که میدانید محصولاتی با ساختار شیمیایی علاوه بر تاثیر سریع، به مرور زمان عوارضی نیز خواهند داشت.

 

کرم های ضد آفتاب حاوی زینک اکساید نیز یکی از محصولات بی نظیر طبیعی بدون هیچ گونه عارضه ای برای پوست هستند. ماده اصلی بکار رفته در آنها در واقع همان روی موجود در پمادهای ضد التهاب است اما این بدان معنی نیست که شما میتوانید از این پمادها بجای کرم ضد آفتاب استفاده کنید. زیرا این محصولات بیشتر خواص درمانی دارند و مراحل پردازش، فرآوری و بطور کلی آزمایشات انجام شده روی آنها کاملا متفاوت با روند تولید ضد آفتاب ها است.

 

در این مطلب چند نمونه از بهترین کرم های ضد آفتاب زینک دار خارجی نیز معرفی شد. در بین برندهای ایرانی نیز ضد کرم های ضد آفتاب درماتیپیک از کیفیت خوبی برخوردارند اما فاقد این ماده هستند. توجه داشته باشید همه ضدآفتاب هایی که حاوی اکسید روی هستند کاملاً بر پایه مواد معدنی نیستند. در حالی که برخی می توانند ترکیبی از مواد فعال معدنی (اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم) باشند، برخی دیگر در واقع مخلوطی از مواد معدنی و مواد فعال شیمیایی مصنوعی هستند. بنابراین هنگام خرید به ترکیبات محصول دقت کنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024