اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

بیش از ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور چاق هستند



چاقی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بیش از ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور چاق هستند که ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر به خصوص دیابت و فشار خون بالا را به شدت افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا؛ عبدالرضا پازوکی روز شنبه در یک نشست خبری که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، افزود: اکنون ۱۲ درصد جمعیت کشور به دیابت و یک چهارم افراد جامعه نیز به فشار خون بالا مبتلا هستند که منشا آن چاقی است.

 

وی اظهار داشت: وقتی نمایه توده بدنی بالای ۳۵ سال در افراد باشد چاقی مفرط محسوب می‌شود و نیاز به جراحی متابولیک دارد.

 

پازوکی ادامه داد: از سنین کودکی تا سنین میانسالی و کهولت، چاقی سلامت و کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد و منجر به بروز بیماری‌هایی شود که طول عمر را کوتاه می‌کند در چاقی مفرط تا ۲۰ سال کاهش طول عمر وجود دارد و نیاز به جراحی دارد.

جراحی چاقی زیبایی نیست

 

رئیس پنجمین کنگره بین المللی جراحی های چاقی و متابولیک تصریح کرد: جراحی چاقی زیبایی نیست برای سلامت بدن انجام می شود، بررسی‌های علمی نشان داده میزان عوارض و مشکلات با جراحی چاقی کمتر از جراحی‌های کیسه صفرا یا آپاندیس است و از سال ۸۴ دوره های کوتاه مدت و از سال ۸۶ دوره فلوشیپ جراحی چاقی را در سطح منطقه ایجاد کردیم بیمارستان حضرت رسول اکرم اولین قطب جراحی چاقی در منطقه است.

 

به گفته پازوکی، اکنون دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، تهران، شهید بهشتی و اصفهان در حال تربیت فلوشیپ جراحی چاقی هستند و شعار امسال برای پنجمین کنگره بین المللی جراحی های چاقی و متابولیک «نوآوری‌ها برای جراحی متابولیک» است و این نوآوری‌ها را شرکت‌های دانش‌بنیان برای تکنیک‌های جدید جراحی متابولیک دارند و ایران از کشورهای مطرح در سطح بین المللی در بحث جراحی‌های چاقی و متابولیک است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------